« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۳
با حضور اساتیدی از پنج قاره جهان ؛
با حضور اساتید از پنج قاره جهان سمینار توسعه صداوسیما و ضرورتهای حضور آن در مجامع ملی و بین المللی برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛با توجه به شرایط خاص جهان در زمان حال ، موسسه بین المللی آرازتکاوران ویرا با همکاری دانشگاه بین المللی حقوق و مدیریت alsa university - دانشگاه بین المللی مدیریت - پردیس رسانه دانشگاه جهانی ورزش - مشاور امور فرهنگی و رسانه ای ایالت birland سمینار نقاط قوت و درخشان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

سمینار توسعه صداوسیما و ضرورتهای حضور آن در مجامع ملی و بین المللی برگزار شد

به گزارش خبرنگارما ، در این سمینار که با حضور اساتید فرهنگی ، دانشگاهی ، از چند کشور آسیایی ، اروپایی ، آمریکای جنوبی و آفریقا و کانادا برگزار شد . دکتر علیرضا سلمانیان نوکابادی رییس سمینار و سخنران ( ریاست دانشگاه جهانی ورزش – ریاست امور بین الملل دانشگاه alsa university - رییس بخش آسیا به مرکزیت ایران دانشگاه بین المللی مدیریت – مشاور دانشگاه بین المللی فناوری و اطلاعات ) و دکتر حجت بقایی دبیر سمینار و سخنران ( پژوهشگر و از اعضای کمیته بین المللی همکاری دانشگاههای تخصصی مدیریت و حقوق ) در گفتگو با ایشان به پتانسیلها و توانمندیهای صداوسیما اشاره کردند ، و با ذکر مثالهایی از توانمندیهای صداوسیما گفتند .

در حاشیه این سمینار خبرنگار ما گفتگوی کوتاهی با دکتر بقایی دبیر و یکی از سخنرانان سمینار داشت که ایشان در این گفتگو با اشاره به اینکه این جلسه به صورت اضطرار پیش آمد و برای دفاع از صداوسیما ورود کردم که منجر به تشکیل سمینار مستقل با موضوع توسعه صداوسیما و ضرورتهای حضور آن در مجامع ملی و بین المللی شد .

دکتر بقایی گفت : در آغاز صحبتهام می خوام بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب در زمینه لزوم توجه به پتانسیلهای سازمان صداوسیما را که سمینار ارایه دادم را برایتان بخوانم ، ایشان در بخشی از سخنانشان در مورد صداوسیما فرموده اند : آرایش سازمانی و رسانه ای ما باید به گونه ای باشد که بتوانیم همه کشور را در همه ابعاد بپوشانیم . این آرایش باید کاملا کارآمد باشد ، دارای قدرت انعطاف برای انطباق با شرایط گوناگون و پیش بینی نشده باشد ، در برخورد بامسایل گوناگون ، توانایی ، سرعت و چالاکی داشته باشد ، بتواند موضع خودش را اتخاذ کند و کارساز باشد .

دکتر بقایی در ادامه به ضرورتهای برگزاری چنین سمینارهایی در دانشگاهها برای یافتن راههایی برای توسعه فعالیتهای رسانه در ایران اشاره کرده و در ادامه بیان داشت : قبلا در نظر داشتم سمینار ضرورتهای توسعه ای رسانه ملی را برای دانشجویان برگزار کنم که کمابیش داشتم مطالب مورد نظر را گردآوری می کردم که این سمینار موجب لو رفتن موضوع آن سمینار هم شد . و خوب با حمایت استادم دکتر علیرضا سلمانیان نوکابادی موفق شدیم نظر اکثر اساتید را جلب نماییم و احتمالا در روزهای آینده شاهد حضور هیاتهایی از کشورهای جهان برای بازدید از پتانسیلها و جذب همکاری صداوسیما خواهیم بود که این به نظر مدیران صداوسیما بستگی دارد ، ما در همین حد که پتانسیلها را معرفی نماییم هستیم . باقی با مسئولین امر.

عضو کمیته بین المللی همکاری دانشگاههای تخصصی مدیریت و حقوق ، در ادامه با اشاره به موضوع سمینار افزود : خوب در اینجا طبعا باید مدیران سازمان هم حضور پیدا می کردند که من به شخصه نخواستم این اتفاق بیفتد ، چرا که این دفاع باید از جانب افراد بیطرف انجام می شد ، نه یک مدیر سازمانی .
دکتر بقایی با اشاره به مسایل و مشکلاتی که برخی افراد در سازمان صداوسیما دارند خاطرنشان کرد : این مشکلات نباید باعث این شود که ما تیشه به ریشه بزنیم ، صدا وسیما سرمایه ملی ماست . خوب انتقاداتی به برخی موارد داریم و با توجه به وسعت صداوسیما و تنوع سلیقه ها در آن طبیعی است، ولی این موارد جاهایی مطرح می شود که من به آنها ورود نمی کنم ، حتی خود من هم ممکن است انتقاداتی داشته باشم ، ولی اینجا جای دیگری است ، جایی است که ما باید از هویت ملی مان دفاع کنیم . و وقتی برخی اساتید داشتند در مورد کم و کاستی های صداوسیما می گفتند ، من هم لازم دیدم در مورد پتانسیلها و توانمندیها صحبت کنم ، که آنها دیگر چیزی نگفتند .

دکتر حجت بقایی گفت : درپایان برخی ضزورتهای توسعه ای سازمان را تیتر وار ذکر می کنم ، به امید خدا در فرصتهای بعدی برای هر کدام سمینارهای مستقلی در دانشگاههای هدف برگزار خواهیم کرد .

البته این موارد را ممکن است در جاهای دیگر ببینید و بشنوید لیکن ما در کارگاهها به صورت عملی و با استفاده از تجربیات دوستان و اساتیدم آنها را برای شرکت کنندگان شرح خواهیم داد : برخی ضرورتهای توسعه سازمان صدا وسیما

1-اقتضائات محیطی و نیازهای رو به رشد مخاطبان

2- افزایش فضای رقابتی در سپهر رسانه ای

3- پیشرفت تکنولوژی های رسانه ای

4 -تغییر و توسعه ماموریت و استرانژیهای سازمان

5- الزامات آرایش رسانه ای کارآمد و موثر

6-تغییر ذائقه ها و نیازهای مخاطبان هدف صداوسیما ولزوم پاسخگویی به آن

7-تحولات اجتماعی ، فرهنگی

8- زمینه انحصاری فعالیتهای سازمان و منحصر به فرد بودن رسانه ملی

9- ظهور و بروز عرصه فعالیتهای جدید در چارچوب فعالیتهای رسانه ای

10- عدم وجود بخش خصوصی فعال و کارآمد در عرصه فعالیتهای سازمان برای برون سپاری بخشی از فعالیتها و وظایف

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: