« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۴۹۵۲
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰
یاداشت ارسالی از مخاطبان؛
اصلاح‌طلبان بویراحمد، دنا و مارگون (بویراحمد بزرگ) در انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۴۰۲، به جای حمایت از نمایندگان فعلی، یعنی مهدی روشنفکر و یا نامزد‌هایی مانند محمد بهرامی و زارعی، از نادر منتظریان، نامزد اصولگرای این حوزه، حمایت کرده‌اند. بخش عمده اصلاح‌طلبان، در نشستی بزرگ با حضور چهره‌های اصلی اصلاح طلب شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون این حمایت را اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکـــوف،یادادشت ارسالی از مخاطبان،دلایل مختلفی برای این تصمیم وجود دارد. از جمله مهمترین آن‌ها، می‌توان به نارضایتی از عملکرد نمایندگان فعلی و ناتوانی ساختاری کسانی که مدعی اصلاحطلبی هستند اشاره کرد.

چرا اصلاح‌‌‌طلبان بویراحمد بزرگ سراغ منتظریان رفته‌اند؟

روشنفکر و حتی موحد، هر دو در دوره گذشته، با جذب آرای اصلاح طلبان، به مجلس شورای اسلامی راه یافته‌اند. اما عملکرد آن‌ها در این دوره، رضایت کامل اقشار مختلف مردم، به خصوص اصلاح طلبان را جذب نکرد. این نارضایتی، ناشی از عوامل مختلفی، از جمله رویکرد قوم‌گرایانه نمایندگان، تبعیض در توزیع امکانات و منابع، و به حاشیه رفتن حداقل‌های شایسته گزینی، است.

یکی از نمونه‌های تبعیض در توزیع امکانات و منابع، اختصاص مدیریت به بستگان و هم طایفه‌ای‌های بعضی نماینده‌هاست. این در حالی است که سایر طوایف حوزه انتخابیه، از این موقعیت‌ها محروم هستند. این تبعیض، باعث نارضایتی شدید مردم این شهرستان‌ها شده است.

اصلاح طلبان بویراحمد، دنا و مارگون با توجه به نارضایتی از عملکرد برخی از نمایندگان فعلی، به دنبال گزینه‌ای هستند که بتواند مشکلات مردم را حل کند و از طایفه‌‌گرایی پرهیز کند. آن‌ها معتقدند که منتظریان، با توجه به سابقه مدیریتی و سیاسی خود و برنامه‌ها و شعار‌های ضد تبعیض، گزینه‌ای مناسب برای این کار است.

منتظریان، در دوران معاونت سیاسی و سایر پست‌های مدیریتی خود، به عنوان یکی از اصولگرایان معتدل و اعتدالگرا شناخته می‌شد. او در این دوران، تلاش کرد تا از تبعیض و طایفه گرایی در استان جلوگیری کند.

تبعیض و طایفه گرایی، از جمله مشکلات جدی در منطقه بویراحمد است که گاهی شاهد آن هستیم. این مشکلات، در چهار سال گذشته، به شدت تشدید شده است. اصلاح طلبان معتقدند که منتظریان، با توجه به رویکرد اعتدالی خود، می‌تواند در کاهش این مشکلات نقش مؤثری داشته باشد.

طایفه گرایی، یکی از عوامل اصلی ناکارآمدی در منطقه بویراحمد است. منتظریان، در ماه‌های گذشته تلاش کرد دست روی این درد مشترک بگذارد و با مطرح کردن شعار نه به تبعیض، آری به شایسته سالاری، تلاش کرد تا با این مشکل مقابله کند. او در این دوران، به حمایت از جوانان و افراد شایسته از هر طایفه‌ای پرداخت.

نگاه انتقادی منتظریان، باعث شده است که او در نزد اصلاح طلبان، به عنوان یک چهره معتدل و عدالت گرا شناخته شود. اصلاح طلبان معتقدند که منتظریان، با توجه به این ویژگی‌ها، می‌تواند در تغییر وضعیت نابسامان فعلی به لحاظ تبعیض، قوم‌گرایی و بعضاً پارتی‌بازی نقش مؤثری داشته باشد.

علاوه بر این، اصلاح طلبان می‌دانند که تنها فردی قدرتمند از جریان انقلابی که رویکردی ضد تبعیض و عدالت گرا داشته باشد می‌تواند از عهده این اشکالات برآید. منتظریان دارای چنین ظرفیتی است بنابراین بسیاری از گروه‌ها تلاش می‌کنند که خود را به او نزدیک کنند.

ناتوانی ساختاری کسانی که مدعی اصلاح‌طلبی هستند، دلیل دیگری است که باعث شده است اصلاح‌طلبان به منتظریان روی آورند. اصلاح‌طلبان معتقدند که جریان اصلاحات در بویراحمد دچار انشقاق و تفرقه شده است. آن‌ها همچنین معتقدند که این جریان، فاقد برنامه و راهبرد مشخصی برای حل مشکلات مردم است.

از این رو حمایت اصلاح طلبان بویراحمد از منتظریان، نشان دهنده نارضایتی آن‌ها از عملکرد برخی نمایندگان فعلی است و می‌دانند تنها کسی است که می‌تواند با این مناسبت‌های نادرست بصورت حقیقی مبارزه کند. این تصمیم، می‌تواند تأثیر مهمی بر انتخابات این حوزه داشته باشد.

علاوه بر این، دلایل دیگری مانند محبوبیت منتظریان وجود دارد که می‌تواند بر تصمیم اصلاح طلبان بویراحمد برای حمایت از منتظریان تأثیر گذاشته باشد.

منتظریان، یکی از چهره‌های محبوب و شناخته شده در منطقه بویراحمد است. او در دوران حضور سیاسی خود در استان توانست اعتماد مردم این منطقه را جلب کند.

مجموعه این عوامل، می‌تواند توضیحی برای تصمیم اصلاح طلبان بویراحمد برای حمایت از منتظریان باشد.

اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان آوای رودکوف است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان آوای رودکوف می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۴
صحبت اله کشاورز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
0
1
سلام.بنده حقیر جهادگر.همکار و همراه آقای سید باقر موسوی.اصلاح طلب واقعی و.......‌‌..بله نظر حضرتعالی را تأیید میکنم
یزدانی
|
South Africa
|
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
0
0
فکر کنم این درست درست نباشه به خدا ما تاجایی که دیدیم چه اصول و چه اصلاح طلب فقط اطرافیان خود را دارند و پست میدن و نگاه به دیگر جریان هانمیکنن در بحث انتخابات و مسائل سیاسی هم استان ما همیشه قوم گرایی بوده و هست همین چهارسال آقای زارع چندپست به بچه های بویراحمد سفلی دادند پس خواهشا خداپسندانه حرف بزنید
یزدانی
|
South Africa
|
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
0
0
فکر کنم این درست درست نباشه به خدا ما تاجایی که دیدیم چه اصول و چه اصلاح طلب فقط اطرافیان خود را دارند و پست میدن و نگاه به دیگر جریان هانمیکنن در بحث انتخابات و مسائل سیاسی هم استان ما همیشه قوم گرایی بوده و هست همین چهارسال آقای زارع چندپست به بچه های بویراحمد سفلی دادند پس خواهشا خداپسندانه حرف بزنید
رز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
0
0
مگه استان هم اصلاح طلب داره همیشه رای دادند به اصولگراها اونوقت ادعای اصلاحات دارند
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: