« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۵۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴
طنز جدید از وحید حاج سعیدی؛
از آنجایی که ما زورمان به مافیای لبنیات نمی رسد پیشنهاد می شود عجالتاً پا روی خرخره مافیای دوغ بگذاریم و کمپین یک ماهه « نه به دوغ» راه اندازی کنیم!

پایگاه خبری آوای رودکوفوحید حاج سعیدی : از وزیر اقتصاد که اتفاقاً همولایتی ما نیز هست پنهان نیست از شما عزیزان چه پنهان، در همه جای دنیا انجمن های صنفی یا سازمان حقوق حمایت از مصرف کننده یک نهاد مستقل هستند که با حق و حقوق تولید کننده کاری ندارند ...


و فقط در راستای حمایت از مصرف کنندگان با شلوار مناسب، گام های اساسی بر می دارند و هر شرکتی را که بخواهد ملت را سرکیسه کند، کم فروشی کند، گران فروشی کند، از عرضه کالا خودداری کند، قیمت ها را ساعتی بالا ببرد، با مشتری دو لاپهنا حساب کند، آب و هوا قاطی محصولاتش کند، ارابه و فرغون را به جای خودرو به مردم قالب کند، بنگاهداری غیر قانونی کند، چند هزار خودرو را به بهانه کمبود قطعه احتکار کند و قس علی هذا... نقره داغش می کنند و بلایی سرش می آورند که آن سرش ناپیدا!

اما در بلاد ما مافیای اقتصادی در همه سوراخ سمبه های اقتصاد رخنه کرده اند تا جایی سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده و تولید کننده در وهله اول از حقوق تولید کننده حمایت می کند بعد اگر جا داشت با کسب اجازت از سلاطین بازار، یک قمپزی هم در راستای حقوق مصرف کنند در می کنند و خلاص!

این روزها هم که درجریان هستید با وجود اینکه « شیر تا بخوای مفیده . . . مانند برف سفیده» سرانه مصرف شیر و لبنیات حسابی پائین آمده است و اوضاع لبنیات کاملاً شیر تو شیر شده است و در حالی که سرانه مصرف لبنیات جهان، به بیش از 200 کیلو رسیده، در ایران به زیر 70 کیلو رسیده است! سوگمندانه با وجود جریمه های میلیاردی روند افزایش قیمت ها کماکان ادامه دارند و اگر یک روز قیمت ها افزایش پیدا نکند جای تعجب است. کم فروشی، آب بستن به شیر، معلق ساختن یک تکه پنیر در قوطی آب پنیر و ... هم بماند!

البته این لابلا دوستان تعزیرات و سایر عزیزان نظارتی همیشه جواب های پیش فروش شده در بساط شان دارند و افزایش نرخ ارز، افزایش قیمت نهاده، جنون گاوی، افزایش قیمت کاغذ و پلاستیک و شیشه و صنایع بسته بندی، قاچاق گاو و گوسفند، تعطیلی کشتارگاه های سنتی، افزایش قیمت زنگوله گاوی، حرص و جوش خوردن گاو ها، فیس و افاده گوسفندان، برگزاری آفرود در مراتع و روی چمن ها، گردن کلفتی سلطان گاو و علوفه، گردن کشی و زبان نفهمی گاو ها و ... را از جمله دلایل کاهش شیر و گران شدن لبنیات اعلام می کنند.

علی ای حال از آنجایی که ما زورمان به مافیای لبنیات نمی رسد پیشنهاد می شود عجالتاً پا روی خرخره مافیای دوغ بگذاریم و کمپین یک ماهه « نه به دوغ» راه اندازی کنیم! شاید این طوری مافیای گاو، علوفه، مرتع، نهاده، بسته بندی و سایر سلاطین حوزه لبنیات شیر فهم شوند و ماست ها را کیسه کنند! فقط خدا کند بعد از کمپین دوستان مافیای دوغ به فکر جبران مافات نیفتند و ما مجبور نشویم فرار را بر قرار ترجیح دهیم و مصداق این بیت شویم که: بگریز ازو که آب دارد در دوغ/ آن صبح که خلق کاذبش می خوانند! خدا به خیر بگذراند...

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: