« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۵۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۲
نتایج تحقیقات گروهی از دانشمندان نشان می دهد :
نتایج تحقیقات گروهی از محققین نشان می دهد : افزایش جمعیت با شرایط کنونی جامعه جهانی امکان ندارد مگر با تغییر سبک زندگی ، که بسیار سخت به نظر می رسد

پایگاه خبری آوای رودکوف:این روزها در بعضی کشورهای جهان از سوی کارشناسان علوم اجتماعی و مدیران شهری هشدارهایی نسبت به سالمندی جمعیت داده می شود .

به گزارش خبرنگار ما ، این مورد موجب شد جمعی از کارشناسان و پژوهشگران به سرپرستی دکتر علیرضاسلمانیان نوکابادی تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کنند .

افزایش جمعیت در جامعه کنونی امکان ندارد ، مگر با تغییر سبک زندگی

دکتر حجت بقایی به نمایندگی از تیم تحقیقاتی در گفتگو با خبرنگار ما گفت : در این تحقیقات که با همکاری محققینی از ایران ، هندوستان ، فیلیپین ، فرانسه ، نیجریه ، ژاپن ، ایالت بیرلند ، زیمبابوه ، آلمان ، اندونزی ، مالزی ، الجزایر ، غنا ، سنگاپور ، عراق انجام شد ، نتایج این تحقیقات نشان می دهد که شرایط جامعه جهانی ، خصوصا در جوامع مورد مطالعه طوری است که خواه ناخواه جمعیت زنان برای کسب درآمد و یا مفیدتر بودن برای جامعه ، به سمت مشاغل مختلف هدایت می شوند ، این هدایت یا از روی اجبار و یا از روی انتخاب به واسطه تبلیغات عجیبی که هست و هر دلیل دیگری ، موجب این شده است که مشاغل مردانه به دست زنان فتح شود ، و در کنار آن مردان بیکار شده و یا در مشاغل کم درآمد به کار مشغول شوند و زنان درآمدزا شده و استقلال طلب گردند و در کنار آن مردانی که درآمد کمتری نسبت به بانوان دارند احساس حقارت کرده ، جامعه گریز و یا جامعه ستیز می شوند ‌.

و از سوی دیگر این افسردگی درونی را به اطراف خود منتقل می کنند .

از طرف دیگر وقتی زنان در کشوری مستقل و یا مشغول فعالیتهای شغلی مختلف می شوند ، دیگر فرصت بچه داری نخواهند داشت و فرزندآوری شدیدا رو به کاهش می گذارد ، وقتی نسل جوان نیاز به همراه و همسر دارد ، و در جامعه اطراف این نیاز برطرف نمی شود ، دو حالت دارد یا باید به کشورهای دیگر مهاجرت کند و یا از کشورهای دیگر وارد کرد، که هر دو اینها از منظر علوم اجتماعی و روانشناسی آسیبهای خود را دارند ، و ناخودآگاه جامعه به یک اصلاح نژادی گسترده دچار خواهد شد .

و به همین سادگی وقتی زنها در جامعه جولان می دهند ، مردان مردانگی خود را فراموش کرده و نسل بشر رو به سالمندی می گذارد .

مورد دیگری که توجه محققین در تحقیق یادشده را جلب کرد ، بیماریهای مشترکی بود که در اغلب موارد مورد تحقیق و یا در شهرهای مورد تحقیق زیاد دیده می شد و نشان از یک نوع همه گیری داشت و مورد بعدی تغذیه عمومی در جوامع هدف است که نوع عوارض و مشکلات جسمی که به افراد وارد می شود خصوصا جامعه بانوان نشان می دهد که نوع تغذیه آسیبهای جدی به این طیف وارد می نماید ، این آسیبها چه از لحاظ جسمی و چه از لحاظ روانی در باروری ایشان تاثیر معکوس گذاشته و در موارد بسیاری موجب نابودی باروری در زنان و مردان مورد مطالعه می شود.

در برخی موارد هم که نیاز به مطالعه بیشتری دارد ، نوع پوشاک ، جنس پوشاک و لوازم همراه مردان و زنان به نظر می رسد در میزان تمایل به باروری و یا در تشدید بیماریهای شایع نقش بسزایی داشته باشند .

دبیر اجرایی تیم تحقیقاتی گفت : برای اثبات علمی این موارد و تاثیر تغذیه در بوجود آمدن چنین مشکلاتی در حال رایزنی با محققین و متخصصین پزشکی و سلامت هستیم تا با همفکری و همکاری ایشان در مراحل بعدی تحقیقات با هماهنگیهای لازم از مشورت متخصصین بهره مند شویم .

این عضو تیم تحقیقاتی در ادامه با اشاره به دلایل بسیاری که مردان و زنان را از هم دور می کند ، افزود : همین اواخر در گزارشی که از سوی اتحادیه اروپا تایید شد از همه گیری تنهایی و به تبع آن افسردگی در برخی کشورهای اروپایی خبر داده و نسبت به مدیریت آن اعلام خطر کردند .

و نکته فوق العاده ای که خصوصا در کشور ما بسیار تاثیرگذار است عوامل اقتصادی است که علاوه بر موارد اشاره شده در تحقیق یاد شده , به نرخ تورم و سیاستهای اقتصادی دولت نیز ارتباط پیدا می کند .

دکتر بقایی در پایان این گفتگو گفت : بدون هیچ نظر و انتقادی اگر به همین منوال پیش برود ، چند حالت دارد ، اولا در کشورهایی که ادعای تمدن دارند ، ریزش جمعیت فوق العاده ای خواهد شد و بعد اصلاح نژادی شدید را شاهد خواهیم بود ، و در مرحله بعد اگر این مورد در سطح جامعه جهانی گسترش یابد کم کم شاهد جایگزینی جانوران و رباتها به عنوان همدم آدمیان خواهیم بود و یک وقت متوجه خواهیم شد که بشر ربات شده و خبر ندارد ...

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: