« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۵۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵
برای نخستین بار در دنیا احداث می شود؛
مدیرعامل کارخانه کوبودنا گفت: پالایشگاه بلوط برای تولید نان دارویی بلوط برای نخستین بار در دنیا احداث می شود.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ،بهرام باقری در حاشیه بازدید معاون کسب و کار وزارت صمت از این واحد تولیدی با بیان اینکه مطالعات و تحقیقات لازم برای احداث این پالایشگاه انجام شده است، افزود: برای احداث این پالایشگاه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

احداث پالایشگاه بلوط در استان کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل شرکت کوبودنا با بیان اینکه در حوزه نگهداری و حفاظ جنگل‌های بلوط این پالایشگاه احداث می‌شود، ادامه داد: قرار است با احداث این پالایشگاه در چهار کارخانه اشتغال زایی انجام شود.

وی یکی از این کارخانه‌ها کوبودنا عنوان کرد و گفت: با احداث این پالایشگاه هزار نفر به صورت مستقیم مشغول به کار می‌شوند.

رئیس زنجیره‌های ارزش غذایی استان با بیان اینکه مجوز‌های لازم برای احداث این پالایشگاه از سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور و وزارت بهداشت اخذ شده است، افزود: سالانه ۱۰ میلیلون تن میوه بلوط از جنگل‌های بلوط در سطح کشور تولید می‌شود که به صورت سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جعفری با بیان اینکه این پالایشگاه با هدف اشتغال زایی مناطق روستایی و حفظ جنگل‌های بلوط انجام می‌شود، گفت: قراره با احداث این پالایشگاه ۳۰۰ محصول تولید شود.

وی با بیان اینکه سالانه پنج میلیلون تن گندم واردات گندم به کشور انجام می شود، افزود: با احداث این پالایشگاه در مدت ۱۰ ساله کشور از واردات گندم بی نیاز می‌شود.

معاون هماهنگی و کسب و کار وزارت صمت نیز با بیان اینکه این وزارت خانه از زنجیره‌های ارزش غذایی و شرکت‌های پیشران دان شبنیان در استان‌ها حمایت می‌شکند، گفت: پالایشگاه بلوط نیز یکی از این واحد ها است که هر حمایتی که ضرورت دارد برای احداث آن انجام می‌دهیم.

فودلادگر با بیان اینکه برای تامین مالی این واحد‌ها با بانک ملی و وزارت اقتصاد مذاکراتی انجام شده است، افزود: چندین مورد تامین مالی برای حمایت از این واحد‌ها داریم که بازر سرمایه، ایجاد شرکت‌های پروژه‌ای از دیگر این موارد است.

موسویان سرپرست صمت استان نیز هدف از این سفر را حمایت از زنجیره‌های ارزش غذایی عنوان کرد و گفت: واحد تولیدی کوبودنا نی زاز این شرکت‌های تولیدی است که می‌تواند علاوه بر تولید برای اشتغال زایی نیز کمک خوبی به استان کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: