« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۵۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰
علمی پزشکی ؛
طبق تحقیقات دانشمندان چینی، راز ضد پیری در سه فنجان چای نهفته است. این اکسیری است که همه ما به آن نیاز داریم و با نوشیدن آن می‌توانیم به افزایش طول عمر خود امیدوار باشیم.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛نتایج یک تحقیق اخیر نشان می‌دهد که نوشیدن سه فنجان چای در روز می‌تواند سرعت روند پیری بیولوژیک و نیاز رجوع به پزشک برای مداوا را کاهش دهد.

این نوشیدنی معجزه می کند / بنوشید و پیر نشوید

روزنامه سان گزارش داد، محققان چینی اعلام کرده‌اند که مواد شیمیایی سالم موجود در چای سیاه و سبز می‌تواند با کاهش آسیب سلولی که به حفظ عملکرد طولانی‌مدت‌تر اندام‌ها می‌انجامد، «تاثیر مثبتی بر پیری» (اثر ضد پیری) داشته باشد. بزرگترین مزایای چای در دوستداران دمنوش ثابت مشاهده شد، اما دیگر مردم نیز می‌توانند با مصرف چای سبز و سیاه سلامت خود را تقویت کنند.

متاسفانه در حال حاضر در کشور ما میزان مصرف آنتی بیوتیک‌ها بسیار زیاد است و این امر علیرغم هزینه زیادی که به کشور تحمیل می‌کند در بروز مقاومت آنتی بیوتیکی موثر است

دکتر یی شیانگ، از دانشگاه سیچوان، گفت: ما دریافتیم که مصرف تقریبا سه فنجان چای در روز ممکن است فواید ضد پیری داشته باشد. این می‌تواند به دلیل این واقعیت باشد که چای حاوی «ترکیبات زیست فعال» متعددی است.

تحقیقات قبلی نشان داده است که نوشیدن چای می تواند شانس ابتلا به دیابت و بیماری قلبی را کاهش دهد. چای حاوی پلی فنول‌ها است که آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمندی هستند که می‌توانند به محافظت در برابر سرطان‌ها و بیماری‌های عصبی مانند زوال عقل نیز کمک کنند.

دکتر شیانگ گفت: چای حاوی ترکیبات فعال زیستی مختلفی مانند پلی فنول‌ها، تیانین و کافئین است که ممکن است به اثرات بالقوه ضد پیری آن مرتبط باشد.

گزارش شده است که پلی فنول ها میکروبیوتای روده را تعدیل می‌کنند که ممکن است تأثیر مهمی در تنظیم تغییرات مرتبط با افزایش سن در ایمنی، متابولیسم و عملکرد شناختی داشته باشد./خبر آنلاین

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: