« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۵۲۹۶
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۹
سیاسی؛
مردم فهیم و بصیر کهگیلویه به مجریان برگزاری انتخابات به عنوان پاسدار قانون اعتماد کامل دارند و انتظار دارند رعایت قانون برای همه یکسان باشد.

ترک فعل مجریان انتخابات و مسئولین دستگاه‌های نظارتی در برخورد با تبلیغات پیش از موعد یک کاندیدای خاص؟!

پایگاه خبری آوای رودکوف، سید جعفر مسروری | این روزها تصاویر متعدد و کلیپ‌های مختلفی در فضای مجازی منتشر شده که می‌تواند مصداق تبلیغات پیش از موعد انتخاباتی توسط یکی از کاندیدای انتخابات در حوزه انتخابیه کهگیلویه قلمداد شود.

تصاویر و فیلم‌های منتشر شده در فضای مجازی نشان می‌دهد برخی کاندیدا بی‌محابا و بدون از توجه به هیئت نظارت بر انتخابات و حتی شورای نگهبان، تبلیغات انتخاباتی خود را شروع کرده‌اند، انتشار فیلم و عکس از گعده‌های انتخاباتی و حضور در منازل مردم از جمله اقداماتی است که توسط برخی نامزدهای انتخاباتی حوزه انتخابیه کهگیلویه در حال انجام است.

از تکرار برنامه‌های مشابه توسط برخی کاندیدا، می‌توان چنین برداشت کرد که تاکنون برخورد موثری با کاندیدای متخلف در این زمینه انجام نشده و حتی عزم جدی برای برخورد با این کاندیدای خاص در حوزه انتخابیه وجود ندارد. این کاندیدای خاص باتوجه به اینکه اکنون نماینده است و مسئولان اجرایی انتخابات نیز منتسب به ایشان هستند این احتمال می‌رود که شرط ممنوعیت تبلیغات پیش از موعد برای این کاندیدا لحاظ نشود در حالی که سایر کاندیدا حتی اجازه برگزاری یک نشست هم اندیشی با خانواده و حتی حامیان خود را هم ندارند.

مطابق با ماده ۷۰ قانون انتخابات مجلس تبلیغات و شیوه‌های تبلیغی مجاز اعم از فضای حقیقی و مجازی منحصر به موارد مجاز مذکور در این قانون و قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب ۱۳۹۸/۱۱/۶ است و مراجع اداری، انتظامی و قضائی موظف به برخورد با تبلیغات غیرمجاز هستند. فعاليت تبليغات انتخاباتی نامزدهای نمايندگی مجلس شورای اسلامی هشت روز قبل از روز أخذ رأی آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از ‌اخذ رای ادامه خواهد داشت.

همچنین مطابق با تبصره ۱ همین ماده، وزارت كشور و سایر نهادهای ذیصلاح در چهارچوب قوانین موظفند هرگونه تبلیغات انتخاباتی خارج از مهلت مقرر قانونی و یا جرائم انتخاباتی را بررسی نموده و گزارش آن را به شورای نگهبان و مراجع قضائی ارسال کنند. هیأت‌های اجرائی و نظارت مكلفند علاوه بر دريافت گزارش‌های ارسالی در‌ خصوص تخلف یا جرم، ضمن رسیدگی فوری مراتب را به هیأت‌های نظارت بالاتر ارجاع دهند. فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نيز مكلف است، در چهارچوب قوانين، اقدامات لازم را نسبت به پيشگيری از وقوع تخلف یا جرم و برخورد با آن به‌عمل آورد.

حال سوال این است که فرماندار شهرستان به عنوان رئیس ستاد انتخابات شهرستان چه برخوردی با موارد خلاف قانون انجام داده است؟ آقای فرماندار توجه بفرمایید که نباید به بهانه افزایش مشارکت، چشم قانون بر تخلفات انتخاباتی از جمله تخریب کاندیدا و تبلیغات پیش از موعد بسته‌ شود. اگر در این زمینه کوتاهی انجام شود روز انتخابات چه تضمینی است که با جرم خرید و فروش آرا و مشابه آن برخورد شود؟

کاندیدای پیروز انتخابات قرار است قانون‌گذاری کند و کسی که مدعی قانون‌گذاری است باید خود نیز قانون را مراعات کند. مجریان برگزاری انتخابات در هر شهرستانی مطابق قانون موظف هستند تحرکات سیاسی و تبلیغاتی کاندیدای انتخابات را به دقت زیر نظر گرفته و در این بین هیچگونه تبعیضی قائل نباشند، حتی اگر کاندیدای مورد نظرشان هم در صحنه باشند.

مردم فهیم و بصیر کهگیلویه به مجریان برگزاری انتخابات به عنوان پاسدار قانون اعتماد کامل دارند و انتظار دارند رعایت قانون برای همه یکسان باشد اینکه به بهانه برگزاری جشن پیروزی انقلاب، از احساسات پاک مردم و عشایر سوء استفاده شود و ادارات و مردم را جهت برگزاری یک متینگ سیاسی بسیج کرده و از آن استفاده سیاسی شود و مجریان انتخابات در رآس آن فرماندار شهرستان سکوت کرده و اقدامی نکند از چشمان تیزبین و با بصیرت دور نخواهد ماند.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Romania
|
۰۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
0
0
فرماندار کهگیلویه، چرام، لنده و لیکک هر ۴ تاشون از وابستگان سببی موحد هستند، تا وقتی قلی ساربونه شرایط هم همین میمونه
اگر خدا بخواهد این دور دیگه موحد به تاریخ میپیوندد
ناشناس
|
Romania
|
۰۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
0
0
موحد در این دوره هیچ شانسی برای قبولی ندارد، در هیچ شهر و روستایی، کسی نیست که او را نقد نکند، بد و بیراه نگوید، حتی وابستگان سببی موحد هم بشدت از او بیزار هستند. به امید خدا این دور هیچ شانسی ندارد
ناشناس
|
Romania
|
۰۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
0
0
صدای رئیس امور عشایر دهدشت در فضای مجازی پیچیده، تشت رسوایی شون از روی بام افتاد، اون وقت محقق فرماندار کهگیلویه و استاندار و دار و دسته جواد هاشمی مهر هیچ حرفی برای گفتن ندارند. خدا به حق فاطمه بزنه تو کمر این قبیل مجریان بی وجدانی که جرات اجرای قانون رو ندارند
ایرج الهامی
|
Romania
|
۰۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
0
0
فرماندار دهدشت مثلا ادعای پاسداری داره، ادعای سرباز رهبری بودن داره، ادعای قانونمندی داره، اما مثل کبک سرش را زیر برف کرده و وضعیت بدبختی نمایندشو نمی بینه
راستینه
|
Romania
|
۰۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
0
0
این پیرمرد ۸۴ ساله دیگه روزای آخر پیری شو داره سپری میکنه، انشالا این سری با باخت مقابل سردار هاشمی، عمر سیاسی اش تموم میشه
ناشناس
|
Romania
|
۰۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
0
0
والا بخدا قسم فقط خودتون رو الکی آلاف میکنید
دلتون خوشه می‌خواهید رای بدین
به کی رای بدیم؟ به کسی که فقط دنبال خودشو خانوادشه، موحد برای ماها تموم شده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
0
0
ب امید پیروزی حاج سید محمد موحد اسطوره تلاش همگانی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
0
0
بلاخره انتخابات امسال تموم میشه اما روسیاهان و خائنان به حقوق مردم، از یادها نخواهند رفت.
معاون سیاسی استاندار تا ابد خودش و اعتبار و آبرویش را نابود کرد. فرماندار کهگیلویه تاریخ انقضای بسر رسیده و موحد به زباله دان تاریخ می رود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
0
0
دار و دسته موحد دیگر به روزهای آخرشان نزدیک شدند ببینید چطوری و به دست مردم غیور دیشموک، سرنگون میشوند
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: