« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۵۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۴
رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:
رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد از بارش و ثبت ۳۴ میلی متر بارندگی امروز دوشنبه تا ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه عصر در شهر لنده این استان خبر داد که بیشترین میزان بارش امروز به نسبت دیگر مناطق کهگیلویه و بویراحمد بوده است.
منبع: ایرنا

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف ؛ولی بهره مند روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: این سامانه بارشی امروز در سینه نمک ۲۲، سوق ۱۵، لیکک ۱۴.۸، سرآسیاب یوسفی ۱۲، ممبی ۱۰، دشتروم ۹، دلی خمسیر ۸، تنگ سرخ ۸، کالوس ۷.۵ و ده بر آفتاب ۶.۵ میلی‌متر باران در پی داشته است.

۳۴میلی متر باران در شهر لنده کهگیلویه و بویراحمد ثبت شد

وی همچنین میزان بارندگی امروز را در موشمی زیلایی ۶، باشت ۶، سراب ننیز ۶، قلعه رئیسی ۵.۵، تنگ پیرزال ۵، ماهور باشت ۵، گنجگان ۴.۵، وزگ ۳.۵ دوگنبدان ۳، دهدشت ۳ و تنگ رواق ۳ میلی متر گزارش کرد.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان بارندگی این سامانه در یاسوج فرودگاه ۲.۶، فیلگاه ۲.۵، گنجه ای ۲ و تل گاه ۲ میلی‌متر ثبت شده است.

رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد همچنین میانگین بارندگی‌های امسال این استان تا روز هفتم اسفند ماه ۳۲۷ میلی‌متر عنوان کرد که ۲۳۴میلی‌متر کمتر از مدت مشابه پارسال (۵۶۲میلی‌متر) است.

بهره مند میانگین بارش بلند مدت سالیانه در کهگیلویه و بویراحمد را ۵۸۰ میلیمتر اعلام کرد.

وی گفت: میزان بارش بلند مدت سالیانه در ایستگاه یاسوج ۸۰۰.۴، سی سخت ۶۹۳، دوگنبدان ۴۳۰، دهدشت ۴۰۲، لیکک ۳۹۶ و منطقه امامزاده جعفر ۴۲۹ میلی متر ثبت شده است.

هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد همچنین از ادامه بارندگی ها به خصوص بارش برف در مناطق مختلف این استان خبر داد و اعلام کرد : بر اساس تحلیل و بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی و هشدار زرد از پیش صادره برای امروز و امشب با ورود و فعالیت سامانه بارشی در استان، بارش برف و باران گاهی رگبار و رعد و برق و تندباد لحظه‌ای در برخی مناطق انتظار می‌رود.

براساس اعلام هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد در ۲۴ ساعت گذشته «لنده» با دمای ۱۹.۹ درجه گرم‌ترین و سی‌سخت با کمیته دمای ۲ درجه سانتی گراد سردترین نقاط استان بودند.

شهر لنده مرکز شهرستانی گرمسیری به همین نام با جمعیتی افزون بر ۲۳ هزار نفر در ۲۷۰ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: