« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۵۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۶
معاون فنی پلیس فتا فراجا گفت: اتصال اینترنتی رایگان در اماکن عمومی یکی از ترفندهای مجرمان سایبری به منظور آلوده سازی گوشی تلفن همراه و دسترسی غیر مجاز به اطلاعات کاربران است.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛ سرهنگ حسن منصوری گفت: بر اساس تجزیه و تحلیل فنی و تخصصی پرونده‌های قضائی واصله به این پلیس با موضوع ایجاد دسترسی غیرمجاز به گوشی تلفن همراه و اطلاعات کاربران مشخص است یکی از روش‌های مجرمان سایبری در این حوزه استفاده از ترفند اتصال کاربران به اینترنت رایگان است.

هشدار ! به Wifi ناشناس متصل نشوید

این مقام سایبری با اشاره به اینکه این خطر بالقوه در ایام تعطیلات و سفرهای نوروزی افزایش می‌یابد، بیان داشت: مجرمان سایبری با استفاده از این شگرد با آلوده سازی گوشی تلفن همراه متقاضیان نسبت به دسترسی غیر مجاز به اطلاعات شخصی و محرمانه کاربران فریب خورده اقدام کرده و نیات شوم خود را اجرا می‌کنند.

وی ادامه داد: یکی از مقاصد مجرمان سایبری دسترسی به اطلاعات بانکی افراد به منظور برداشت غیرمجاز از حساب آنها می‌باشد که گاهی اوقات به علت سطح آگاهی و دانش سایبری برخی کاربران از نکات امنیتی و فنی مورد نیاز بهره برداری از تجهیزات هوشمند، زمینه دسترسی غیر مجاز کلاهبرداران را فراهم می‌کنند.

معاون فنی پلیس فتا فراجا به هموطنان توصیه کرد: در هنگام مسافرت‌های نوروزی از اتصال به شبکه‌های اینترنتی رایگان در اماکن عمومی و پر ریسک نظیر رستوران‌ها، مسافر خانه‌ها و دکه‌های فروشگاهی اکیداً خودداری نمایند و در صورت نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی در این خصوص و یا گزارش موارد مجرمانه در هر ساعت شبانه روز می‌توانند با برقراری تماس با سر شماره ۰۹۶۳۸۰ از خدمات تخصصی پلیس فتا بهره مند شوند.a

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: