« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۵۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۴
فوری؛
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد با هشدار به ساکنان مناطق پایین دست سد کوثر، از افزایش حجم رهاسازی آب این سد تا ۶۰ متر مکعب در ثانیه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، آرش مصلح مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای این استان گفت: هم اکنون دبی آب رهاسازی شده سد کوثر از ۳۰ به ۶۰ مترمکعب در ثانیه افزایش یافته است تا مخزن سد ظرفیت ورود و ذخیره سازی آب بیشتری داشته باشد.

هشدار رهاسازی آب از سد کوثر

آرش مصلح به عموم مردم و ساکنان مناطق پایین دست سد هشدار داد و افزود: مردم و ساکنان مناطق پایین دست برای رهاسازی آب بیشتری از سد کوثر آمادگی کامل داشته باشند و از نزدیکی به مسیل‌ها و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و اطراف سد به طور جد پرهیز کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان تاکید کرد که تا برقراری تعادل میان حجم آب ورودی و ظرفیت سد، رهاسازی ادامه می‌یابد.

سامانه پرقدرت بارشی که فعالیت آن در استان کهگیلویه و بویراحمد از صبح دیروز، یکشنبه، آغاز شده، تا امشب ادامه دارد. قدرت این سامانه به حدی بود که هواشناسی فعالیت این سامانه در استان هشدار سطح قرمز صادر کرد.

سد کوثر یک سد بتنی وزنی بر روی رودخانه خیرآباد در شمال غربی گچساران با حجم کل مخزن ۵۸۰ میلیون مترمکعب و حجم مفید قابل بهره‌برداری ۴۲۹ میلیون متر مکعب است. ارتفاع سد از پی ۱۴۴ متر، طول تاج آن ۱۹۰ متر و عرض تاج سد ۷ متر می‌باشد.

دریاچه سد کوثر با مساحت ۱۶٫۲ کیلومتر مربع به‌طور کامل بر روی سازند گچساران قرار می‌گیرد و آب شرب بخشی از شهروندان استان‌های فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان و همچنین آب کشاورزی دشت‌های لیشتر و خیر آباد گچساران را تامین می‌کند.

برچسب ها: آوای رودکوف
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: