« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۵۶۲۳
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۷
به همت انجمن فیلم و عکس و سینمای جوان کهگیلویه انجام شد؛
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه گفت: به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، انجمن فیلم و عکس و سینمای جوان کهگیلویه یک دوره فیلمسازی آسان در دهدشت برگزار می‌شود.

برگزاری دوره فیلمسازی آسان در دهدشت

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف از دهدشت، عبدالکریم عبودی با اشاره به برگزاری کلاس‌های فیلمسازی آسان در شهرستان کهگیلویه، اظهار کرد: امروزه فیلم، به خصوص فیلم کوتاه، یکی از رسانه‌های تاثیرگذار در جامعه است و اگر به سکوهای (پلتفرم‌های) فضای مجازی دقت کنیم، به صورت هوشمند تلاش می‌کنند، در زمانی کوتاه بیشترین تاثیر دلخواهشان را بر مخاطب بگذارند.

وی افزود: با آموزش صحیح، اصولی و علمی می‌توان استعدادهای نهفته در شهرستان کهگیلویه را کشف و شکوفا کرد و تربیت نیروهای متخصص و متعهد باید در اولویت قرار گیرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ضمن تشکر از اسماعیل رضوی زاده رئیس انجمن فیلم عکس و سینمای جوان کهگیلویه، خاطرنشان کرد: از ظرفیت‌ها و امکانات موجود باید حداکثر استفاده را کرد تا بتوانیم در آینده همچنان مانند گذشته در عرصه فیلم حرفی برای گفتن داشته باشیم.

رئیس انجمن فیلم و عکس و سینمای جوان شهرستان کهگیلویه، گفت: یکی از اهداف ما در برگزاری این دوره، آموزش نیروهای مجرب و متخصص است، این آموزش می‌تواند منجر به ارتقا سطح سواد بصری در جامعه شود.

وی با اشاره محتوای آموزشی این دوره فیلمسازی، افزود: آشنایی با سینما، آشنایی با اصول اولیه فیلمنامه نویسی، اصول اولیه عکاسی، فیلمبرداری، تدوین و کارگردانی فیلم از جمله محتوای آموزشی در این دوره است.

اسماعیل رضوی زاده با اشاره به امکانات محدود شهرستان در این زمینه، عنوان کرد: در سطح شهرستان، امکانات بسیار محدود است و استعدادهای کم نظیری داریم و می‌طلبد که مسئولین در این زمینه کمبودها را شناسایی و حل کنند و اقدام به توزیع عادلانه امکانات در سطح استان کنند.

وی با انتقاد از نبود تجهیزات و امکانات لازم در زمینه فیلمسازی، تصریح کرد: سینماگران ما چه در بحث تولید و چه پس از تولید، هیچگونه امکاناتی ندارند و با هزینه های شخصی اقدام به ساخت فیلم می کنند، به عنوان مثال فیلمسازان جوان و صاحب نام شهرستانی برای تدوین یک فیلم کوتاه باید در شهرهای دیگر و با صرف هزینه‌های گزاف، اقدام به تدوین، اصلاح رنگ و یا صداگذاری نمایند.

رضوی زاده ضمن تشکر از زحمات عبدالکریم عبودی، خاطرنشان کرد: مجموعه اداره فرهنگ ارشاد اسلامی، همیشه و در حد توان پای کار بودند و در این زمینه همکاری داشتند و از زحمات همه همکاران تشکر می‌کنم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: