کد خبر: ۳۵۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۷
انتظار توسعه‌ی کهگیلویه، با موحد سرابی بیش نیست!
با توجه به این‌که این ژنرال سیاسی از توانمندی علمی لازم در کمسیون تخصصی مجلس برخوردار نیست، چگونه می‌خواهد از شرکت نفت حقوق کلان دریافت کند؟ آیا این عمل مصداق «حب الدنیا راس کل خطیه... » نیست؟
منبع: افتو خبر

قَالَ النَّبِیُّ( ص): «حُبُّ الدُّنْیَا رَأْسُ کُلِّ خَطِیئَةٍ وَ مِفْتَاحُ کُلِّ سَیِّئَةٍ وَ سَبَبُ إِحْبَاطِ کُلِّ حَسَنَة»

پایگاه خبری آوای رودکوف-سید علیرضا تقوی‌دوست:دنیاطلبی در کلام معصومین (ع) با عناوین مختلفی همچون «حب جاه»، «حب ریاست» و گاهی نیر «حب شرف» از آن یاد شده و مورد نکوهش قرار گرفته است.

داستان توسعه کهگیلویه بزرگ و سلطنت طلبی یک پایه ششم حوزه

پیامبر اسلام در تأثیر مخرب این رذیله اخلاقی در دین انسان می‌فرمایند: «گرگ درنده که در آغل گوسفندان رها شود؛ خرابی آن‌ها بیشتر از حب مال و مقام‌پرستی در دین انسان نیست».

مطابق این بیان، جاه‌طلبی و مقام‌دوستی، دین و ایمان انسان را بر باد می‌دهد؛ با استناد به سیره معصومین (ع)، با نیم‌نگاهی به حضور ۴۰ ساله سید محمد موحد معروف به سناتور در رقابت‌های مجلس شورای اسلامی، برای روشنگری افکار عمومی، به چند نکته اشاره می‌شود.

۱) مبانی اخلاقیات یکی از آموزه‌های سه‌گانه تعالیم اسلامی است. با توجه به این‌که فراموشی اخلاقیات، عدول از آن و کم‌رنگ شدن مبانی اعتقادی و فرائض عملی برای هر کنشگر سیاسی‌اجتماعی بی‌تاثیر نخواهد بود، سئوال اساسی این‌جاست که حضور متوالی چهار دهه‌ای جناب سناتور در عرصه انتخابات، با کدام معیار حقوق سیاسی و اجتماعی و اصول شایستگی و توانمندی سازگاری دارد؟ حریص‌بودن، دنیاطلبی و چسپیدن به جاه و مقام، آثاری دارد که در تداوم و توالی آنن کاملا هویدا و عیان است.

۲) دنیاطلبی از این بالاتر و پررنگ‌تر وجود ندارد که از حقوق بدون پیمانه مجلس شورای اسلامی برخوردار باشید، آن‌گاه از شرکت نفت، حقوق نجومی و کلان‌طلبی را مطالبه کنید. این در حالی است که استخدام و انتقال موحد به شرکت نفت محل سئوال جدی است. با توجه به این‌که این ژنرال سیاسی از توانمندی علمی لازم در کمسیون تخصصی مجلس برخوردار نیست، چگونه می‌خواهد از شرکت نفت حقوق کلان دریافت کند؟ آیا این عمل مصداق «حب الدنیا راس کل خطیه... » نیست؟

۳) شهروندان کهگیلویه بزرگ حق دارند از جناب سناتور سئوال کنند مگر شرکت نفت و گاز، قباله خانوادگی شماست که هر ماه فیش نجومی خود و باند خانوادگی‌ش رسانه‌ای می‌شود؟

۴) جناب آقای دکتر طاها نظیف سخنگوی محترم شورای نگهبان در مصاحبه مورخه ۱۶ اریبهشت سال جاری به نکته بسیار مهمی اشاره کرد: «اگر شهروندان در بررسی صلاحیت نمایندگان به اسناد جدیدی رسیده‌اند، می‌توانند برای بررسی اعتبارنامه، آن را در اختیار کمسیون مربوطه قراردهند. ازاین‌رو جا دارد نمایندگان مجلس شورای اسلامی همین انتقال و شکایت سناتور به دیوان عدالت اداری را مورد سئوال و بررسی قراردهند.

۵) جناب سناتور در نشست‌های اخیر در چهار شهرستان حوزه کهگیلویه بزرگ ناخواسته گفت; «وظیفه نماینده، قانونگذاری است»، اما برخلاف این گفتار، وعده طرح‌های عمرانی و زیربنایی را مثل گذشته تکرار کرد. مگر موحد فراموش کرده است که تا سال‌های اخیر برای انحراف از مسئولیت‌های نمایندگی بارها بر این نکته تاکید کرده که «کهگیلویه بزرگ را تحویل گرفتم»؟ روشن است که مفهوم این سخن، دخالت محض در قوه مجریه است.

۶) جناب سناتور در اجلاسیه یکی از تشکل‌های اصول‌گرا که اخیراً در آن حضور پیدا کرده، در حالی که برنامه این تشکل سیاسی یک کلاس تخصصی و آموزش نمایندگان دارای تخصص بوده، حال آن‌که بعد از ۲۴ سال حضور در مجلس شورای اسلامی و چهل سال حضور در رقابت‌های انتخاباتی تازه جناب سناتور به این نکته رسیده است که نیاز به فراگیری چند واحد ویژه سیاسی متناسب با کمیسیون‌های تخصصی پارلمان دارد.

۷) حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ دارای نیروها و ظرفیت علمی درهمه گرایش‌های علمی و دانش مورد نیاز جامعه و ساختن کهگیلویه بزرگ است، ما متاسفانه یکی از علل انزوای نیروها و فعالان حوزه فرهنگ و سیاست و علمداران این عرصه در جغرافیای کهگیلویه بزرگ، شخص موحد معروف به سناتور است که دلبستگی خاصی به  کرسی سبز بهارستان دارد و مسئولیت نمایندگی مردم را با اندیشه‌های پوسیده قومیت‌گرایی و باند بازی، جولانگاه خود و ندیشه‌های قرون وسطایی قرار داده است.

۸) موحد چرا کارنامه پارلمانی خویش را در اختیار افکار عمومی قرار نمی‌دهد؟ گرچه مردم فهیم خوب می‌دانند و می‌دانیم از کارنامه قابل استنادی برخوردار نیست و عملکرد قابل استناد او به‌طور کلی در پیمانکارپروری و اشتغال باند خانوادگی خود و خانواده‌اش است. اصولا عدالت اجتماعی و عدالت‌گرایی درا ندیشه قبیله‌گرای موحد جایگاهی ندارد.

۹) کهگیلویه‌ی بزرگ در شرایطی به رونق اقتصادی و توسعه علمی می‌رسد که کرسی نمایندگی و قوه اجرائیه با هماهنگی با نسل دانش‌آموخته و آکادمیک سپرده شود. از یک طلبه معمول پایه ششم حوزه علمیه بهبهان، انتطار توسعه، و ساختن کهگیلویه بزرگ، سرابی بیش نیست.

۱۰) گویا جناب سناتور سیره علمای دین را فراموش کرده، از زی‌طلبگی خارج شده و سخت دلبسته و شیفته ..... شده است‌. چسپیدن به زخارف دنیا فاصله معناداری با علم و عمل دارد. روشن است که چنین شیوه‌ای هیچ سخیتی با اندیشه معمار کبیر انقلاب و حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر فرزانه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ندارد.

سید علیرضا تقوی‌دوست

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: