کد خبر: ۳۵۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۶
در جلسه با وزیر اقتصاد؛
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواسته‌های استان از وزیر اقتصاد را مطالبه کرد.

به گزارشپایگاه  خبری آوای رودکوف؛ سید علی احمدزاده در دیدار وزیر اقتصاد با نماینده ولی‌فقیه به مطالبات استان پرداخت و گفت: خواسته ما تامین منابع مالی پروژه‌های اقتصادی سفر دور دوم که نزدیک ۱۰ هزار میلیارد برای ما تسهیلات در نظر گرفته شد که بانک‌ها باید از منابع خود پرداخت کنند اما مشکلی که وجود دارد اینکه منابع بانکی استان ما محدود و ضعیف است، تعهدات تبصره ۱۸ به دلیل ناترازی بین منابع و مصارف محقق نمی‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد: تاکنون هیچ گونه پرداخت تسهیلات سفر دوم انحام نشد! / سایر خواسته‌های استاندار از وزیر اقتصاد

استاندار با بیان اینکه تسهیلات سفر دور دوم رئیس جمهور باید حداکثر در بازده زمانی دو سال و حداکثر سه سال به دست سرمایه گذار برسد به امیدی که در استانمان تحول ایجاد شود، گفت: تاکنون هیچ گونه پرداخت تسهیلات سفر دوم انحام نشده است که دلیل آن هم نبود منابع بانکی است.

استاندار به پروژه راه‌آهن یاسوج_ اقلید و نیاز پروژه به اعتبار ۱۵ هزار میلیاردی اشاره و عنوان کرد: با وجود اینکه ۲۶ درصد پروژه یاسوج_اقلید کار انجام شده اما پروژه رها شده است و سالی یک میلیارد به این پروژه داده می شود که اینگونه به نتیجه نمی‌رسد که انتظار داریم با توجه به آمادگی سرمایه‌گذار چینی از محل تهاتر نفت پروژه به نتیجه برسد، چرا که اگر پروژه به نتیجه برسد مسیر بوشهر و شرق خوزستان به مشهد متصل می‌شود.

وی بیان کرد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای در استان ما زیاد است و یکی از ناترازی منابع و مصارف به دلیل این فروشگاه ها است که منابع این فروشگاه ها از استان ما خارج می‌شود که درخواست داریم حساب این فروشگاه همچنین پتروشیمی‌ها به داخل استان بیاند.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه وبویراحمد به یکی دیگر از مشکلات در نتیجه نبود اعتبارات تبصره پرداخت و گفت: عدم وجود منابع بانکی موجب شده نتوانیم به نانوایی‌ها تسهیلات پرداخت کنیم که در این زمینه به شدت مشکل داریم، البته برای پمپ بنزین‌ها هم همین مشکل است.

وی با اشاره به عدم وجود قوانین برای واحدهای احیای شده، گفت: تاکید دولت بر احیا واحدهای راکد است و با مشقت واحد احیا می‌شود به محض احیاء طلبکاران می آیند و مطالبات خود را می خواهند که یکی از آنها کارخانه قند است، هنوز یکسال احیاء نشده یک واحد دولتی آمده و مطالبات چند میلیاردیش را می‌خواهد و امکان دارد دوباره تعطیل شود.

وی عدم پرداخت تسهیلات فرزندآوری، ودیعه مسکن و ازدواج را از دیگر مشکلات استان دانست و گفت: عدم سرمایه‌گذاری هلدینگ‌ها در کهگیلویه و بویراحمد مشکل دیگری استان است، چرا که این استان نیاز به دیده شدن دارد.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: نرخ بیکاری قبل از دولت سیزدهم ۱۱.۲ بود و در این دولت چهار درصد کاهش و به ۷.۱ رسید اما بسترهایی در استان وجود داردد که اگر به ما توجه شود نرخ بیکاری به زیر ۵ درصد می‌رسد، لذا هلدینگ‌ها و صنایع بزرگ وادار شوند در کهگیلویه و بویراحمد سرمایه گذاری کنند.

احمدزاده در پایان خواستار اتخاذ تخفیف ویژه سود بازرگانی و عوارض بندری و گمرکی در استان است شد و گفت: کهگیلویه و بویراحمد به مانند استان های جنوبی از قدرت صادراتی برخوردار نیست و نیازمند حمایت هستیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: