شهادت رئیس جمهور خدوم ‌و مغتنم و همراهان را محضر رهبر معظم انقلاب ‌‌و امت شهیدپرور ایران تسلیت عرض می‌نماییم.آوای رودکوف

      
کد خبر: ۳۵۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از استقرار دکل و آغاز عملیات حفر چاه دوم میدان گازی مختار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از استقرار دکل و آغاز عملیات حفر چاه دوم میدان گازی مختار خبر داد.

آغاز عملیات حفر چاه دوم میدان گازی مختار در یاسوج

احسان عسکری اظهار داشت: میدان مختار یکی از میادین ۴ گانه مستقر در مناطق سردسیری استان کهگیلویه و بویراحمد بوده که در کنار آن ۳ تا میدان نفتی داریم که امیدوارم فعال و در اختیار توسعه قرار بگیرند.

وی با اشاره به اینکه یک فعالیت بسیار گسترده‌ای آغاز خواهد شد که منطقه ویژه نفت و گاز را شکل خواهد داد، عنوان کرد: این طرح بزرگ اقتصادی در زمینه اشتغال، درآمد و هم پشتیبانی صنایع آثار بزرگی برجای خواهند گذاشت و میدان مختار با میادین گاز عسلویه وصل خواهد شد.

عسکری ابراز کرد: میدان گازی مختار ۳۰ کیلومتر طول و ۶ کیلومتر عرض دارد و علاوه بر اینکه از مخزن استفاده خواهد شد در فصل گرم سال گاز به مخزن تزریق می‌شود و در فصل سرد سال به ناترازی گاز در کشور کمک خواهد کرد و در واقع این میدان نه در سطح استان بلکه در سطح ملی آثار مهمی بر اقتصاد کشور خواهد داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: در ۵ ماه گذشته، ۶ یا ۷ سفر مسئولان وزارت نفت به استان داشته‌اند و هم اکنون کار به طور نسبی با سرعت خوبی در حال اجرا است و ۱۵ تیر ماه دکل مستقر و آغاز عملیات حفر چاه دوم را آغاز می‌کنیم.

عسکری بیان کرد: میدان گازی مختار بویراحمد ۱۰۹ میلیارد متر مکعب ظرفیت دارد و با ذخیره بیش از ۲۰ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی در ارز آوری، ایجاد اشتغال پایدار و همچنین جبران بخشی از ناترازی گاز در کشور موثر واقع می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: