شهادت رئیس جمهور خدوم ‌و مغتنم و همراهان را محضر رهبر معظم انقلاب ‌‌و امت شهیدپرور ایران تسلیت عرض می‌نماییم.آوای رودکوف

      
کد خبر: ۳۵۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۲
در جلسه شورای اشتغال شهرستان عنوان شد:
فرماندار لنده گفت:استفاده از تسهیلات در اشتغال مناسب است اما هیچ اشتغال و تولیدی با تسهیلات کم شکل نمی گیرد و موفق نخواهد بود.

انتقاد فرماندار لنده از روند فعلی پرداخت تسهیلات اشتغال زایی

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛فرماندار لنده در جلسه شورای اشتغال این شهرستان با بیان اینکه اعطای تسهیلات اشتغال زایی مهم ترین ابزار دولت ها در حوزه اشتغال زایی می باشد گفت:استفاده از تسهیلات در اشتغال مناسب است اما هیچ اشتغال و تولیدی با تسهیلات کم شکل نمی گیرد و موفق نخواهد بود.

جلال دانش اظهار داشت:در یک بررسی کلی می‌توان این چنین استنباط کرد که عدم اصابت تسهیلات اشتغال زایی ارزان قیمت به هدف افزایش اشتغال سه علت دارد. اول، تسهیلات به افراد یا طرح‌های نادرستی تعلق می‌گیرد. دوم، تسهیلات به طرح‌ها و اشخاص واجد شرایط تعلق نمی‌گیرد. سوم، میزان تسهیلات ناکافی و ثابت است.

وی افزود:موضوع دیگر که می‌توان آن را از ایرادات بزرگ سیاست اعطای تسهیلات خوداشتغالی دانست نادیده گرفتن شرایط ادامه حیات کسب و کارهاست به شکلی که گویی سیاستگذار تنها تا زمان شروع به کار یک فعالیت حضور دارد و پس از آن کسب و کار را به حال خود رها می‌کند. طبیعتا هر کسب و کاری بعد از شروع در ادامه فعالیت با موانع و چالشهای متعددی مواجه میشود که نیازمند مداخلات حمایتی و یا تسهیل‌گری است اما به نظر میرسد سیاستگذار هیچگونه برنامه‌ای جهت تقویت و زنده نگه داشتن کسب و کارهایی که هزاران میلیارد تومان منابع بانکی خرج آن شده ندارد.

دانش در ادامه تصریح کرد:به منظور ایجاد اشتغال مناسب و کارآمد باید تسهیلات اعطایی بازبینی گردد ؛ افراد را توانمند کنیم و تسهیلاتی پرداخت نماییم که منجر به تولید و اشتغال پایدار و همچنین منجر به سود دهی برای متقاضی گردد.

ایشان از نمایندگان بنیاد علوی ؛بنیاد برکت ؛ کمیته امداد و سایر دستگاههایی که اقدام به پرداخت تسهیلات می نمایند خواست تا در جلسات تفاهمی با مسولان بالادستی این موارد را طرح تا شاید در دسی و اقدام لازم قرار گیرند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: