کد خبر: ۳۵۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۳
نشست خبری رئیس دادگستری شهرستان لنده به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد
نشست مطبوعاتی حجت الاسلام انصاری پور رئیس دادگستری شهرستان لنده به مناسبت هفته قوه قضائیه با اصحاب رسانه در محل دادگستری برگزار شد.

خبرهای خوش رئیس دادگستری لنده؛از راه اندازی اداره پزشکی قانونی تا توفیقات چشمگیر در پرونده کثیرالشاکی صندوق ها و برگزاری جلسات دادگاه از طریق ویدئو کنفرانس

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛ نشست مطبوعاتی حجت الاسلام انصاری پور رئیس دادگستری شهرستان لنده به مناسبت هفته قوه قضائیه با اصحاب رسانه در محل دادگستری برگزار شد.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام انصاری پور با تبریک هفته قوه قضائیه و گرامیداشت سالروز شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش و همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهید رئیسی و همراهانش، بیان داشت:وظیفه اصحاب رسانه صرفاً اطلاع رسانی نیست بلکه در تنظیم مناسبات شهروندان و تعمیق فرهنگ‌هایی مانند صلح و سازش، رعایت قانون، پاکدستی و امانتداری با اندیشه و قلم خود نقش پررنگی دارند و از این رو دستگاه قضایی نیز از نقدهای منصفانه و سازنده آن‌ها استقبال می‌کند چرا که رسانه‌ها ناظران منصف جامعه هستند و تکالیف مطالبه‌گری مهمی بر عهده دارند.

رئیس دادگستری شهرستان لنده با اشاره به عملکرد دستگاه قضائی در شهرستان لنده بیان کرد: طی سفر  رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور به این شهرستان مطالباتی داشتیم که در نتیجه آن مقرر شد ادارات پزشکی قانونی  و  ثبت اسناد و املاک بزودی و بعد از طی تشریفات قانونی در سطح شهرستان راه اندازی و تجهیز گردند همچنین در بحث پرونده کثیر الانتشار نیز توفیقاتی حاصل شد که در آینده نزدیک جزئیات آن اطلاع رسانی خواهد شد.

ایشان همچنین از کلنگ زنی زمین دادگستری طی روزهای آتی خبر داد و اظهار داشت:اقدامات اولیه جهت کلنگ‌زنی و شروع پروژه احداث ساختمان دادگستری صورت گرفته است.

حجت الاسلام انصاری پور به کاهش محسوس موجودی پرونده‌های در دادگستری لنده  اشاره کرد و گفت: با اقدامات جهادی و تلاشهای شبانه روزی انجام شده در یکسال اخیر حدود 5752 پرونده خروجی داشتیم و موجودی پروندها در این دادگستری دو رقمی گردیده است.

ایشان با بیان اینکه برابر آمار ؛ عملکرد و ارزیابی های بعمل آمده دادگستری شهرستان لنده رتبه ی برتر در سطح استان را کسب نموده گفت:عملکرد این دادگستری و دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان 403+ می باشد.

حجت الاسلام انصاری پور بیان داشت:خوشبختانه با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و نصب و راه اندازی تجهیزات فنی لازم در دادگستری شهرستان لنده ، امکان برگزاری جلسات رسیدگی محاکم و تحقیقات به صورت ویدئو کنفرانس فراهم شده است که در همین راستا تعداد 525جلسه بصورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید که این مهم آثار مثبت و قابل توجهی در گسترش استفاده از دادرسی الکترونیک و صرفه جویی در هزینه ها، زمان و نیروی انسانی را به همراه داشته است.

 رئیس دادگستری شهرستان لنده افزود:در یکسال گذشته  1337  پرونده بدون کاغذ و به صورت الکترونیکی در سامانه مدیریت پرونده‌های قضایی این دادگستری ثبت شده است.

وی اظهار امیدواری کرد تا در اجرای سند تحول قضایی، در آینده نزدیک تمامی ظرفیت‌های نوین فناوری و الکترونیکی شدن ارائه خدمات قضایی با هدف افزایش رضایت مراجعان مورد بهره برداری قرار گیرد.

این مقام قضایی افزود: با پیگیری و نظارت جدی جهت اجرایی کردن الکترونیکی شدن پرونده‌های قضایی، آسیب‌های ناشی از بین رفتن اوراق پرونده‌های کاغذی به دلائل مختلف کلاً منتفی خواهد شد.

حجت الاسلام انصاری پور در پایان با بیان اینکه قاضی باید صبور باشد و حرف مردم را بشنود اظهار داشت: یکی از سرفصل های مندرج در سند تحول قضایی تکریم ارباب رجوع و مراجعان به دستگاه قضایی است و باید با قوت و اهتمام بیشتری برای تحقق این مهم و تسهیل دسترسی مردم به خدمات حقوقی و قضایی تلاش کنیم.

در ادامه رئیس دادگستری شهرستان لنده به سوالات خبرنگاران پاسخ داد همچنین دادستان عمومی و انقلاب بیاناتی داشتند که متعاقبا و در بخش های بعدی منتشر خواهد شد.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: