کد خبر: ۳۶۰۳۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۲
سعید جلیلی در جمع عزاداران یاسوجی؛
سعید جلیلی گفت: حادثه کربلا موثر در شکل گیری انقلاب اسلامی ایران شد و این گواه قران است. اگر معتقد به زنده بودن شهیدان هستیم برگرفته از تعالیم قران است؛ که ناظر به اعمال و کردار ما هستند.

حادثه کربلا موثر در شکل گیری انقلاب اسلامی بود/«پایی که جا ماند» روضه زنده است/هدایتخواه:در نگاه قدرت طلبانه شکست و پیروزی معنا دارد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف از یاسوج ؛ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام دوشنبه شب در جمع عزاداران حسینی در مصلی یاسوج با بیان اینکه عاشورا یک حرکت مقطعی و نقطه‌ای نبود بلکه عاشورا یک جریان و حرکت مسمتر متدوام است، خاطرنشان کرد: این برگرفته از آیات قران است که هر حرکت الهی که شکل گرفت قطعاً شیاطین در برابر هدف سنگ اندازی می‌کنند.

وی تصریح کرد: گاهی حرکت حق و الهی را شروع می‌کنی اما در میانه راه منصرف و منحرف میشوی و نمونه آن را در جنگ صفین دیدیم که سپاه امام علی وقتی بصیرت کافی را نداشتند دچار تردید شدند.

جلیلی ادامه داد: در حادثه کربلا نیز مردم نامه‌های فراوانی به امام حسین فرستادند اما دچار تردید می‌شوند و حسین(ع) را به مقتل عاشورا می‌برند.

عضو راهبردی روابط خارجی گفت: ترساندن و تطمیع از جمله برنامه‌های دشمن برای ایجاد تردید در مردم کوفه بود تا آن حرکت که باید با قدرت ادامه پیدا میکرد به نتیجه‌ای نادرست منجر شد.

وی با اشاره به اینکه باید تصمیم درست در زمان خودش صورت بگیرد، بیان کرد: اگر توابین در زمان صحیح و قبل از فاجعه کربلا به یاری امام زمان خویش می‌شتافتند حسین و یارانش مظلومانه شهید نمی‌شدند.

جلیلی خاطرنشان کرد: باید از کربلا درس یاد بگیریم و در بزنگاه‌ها دچار تردید نشویم تا امتحان‌های الهی را درست تشخیص و به سرانجام برسانیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اگر به ولایت و حقیقت دسترسی داریم باید از آن محافظت کنیم، گفت: امام سجاد(ع) در عاشورا حضور داشت و بعد نیز که در میان مردم حضور داشت آموزه‌های کربلا را برای مردم تبیین میکرد.

جلیلی ملت ایران را بصیر خواند و ادامه داد: امام خمینی(ره) از ملت شریف ایران به خوبی یاد می‌کند و ایرانیان را بهتر از مردم زمان صدر اسلام میداند؛ زیرا مردم در انقلاب دچار تردید نشدند و حرکتی بزرگ را رقم زدند.

وی با تاکید بر اینکه ترورها و جنگ هشت ساله ملت غیور ایران را دچار تردید نکرد، یادآور شد: مردم کهگیلویه و بویراحمد در دفاع مقدس در عملیات‌های مختلف دلاورانه مبارزه کردند و در عملیات« پد خندق» نیز 80 شهید تقدیم جمهوری اسلامی کردند.

عضو راهبردی روابط خارجی به معرفی کتاب «پایی که جا ماند» و بیان سلحشوری‌های مردم استان در جنگ پرداخت و گفت: در پشت پد خندق رزمندگان استان روایت‌های زیبایی را رقم زدند، هر صحفه این کتاب یک روضه است و باید ترجمه و به تمام دنیا صادر بشود تا همه بدانند که این استان چه جوانان غیوری دارد.

جلیلی تصریح کرد: کهگیلویه و بویراحمد فرصت های مادی فراوانی دارد که باید تبدیل به جهش در کشور بشود؛ اما عظیم تر از آن نیروهای معنوی این استان است.

وی با بیان اینکه حرکت بزرگ مردم در اربعین نشان از فهم صحیح ملت است، گفت: اگر مردم استان در جنگ و دیگر حوداث توانستند خوش بدرخشند در اقتصاد نیز میتوانند موفق عمل کنند.

جلیلی در پایان گفت: مردی از روستای «قنات ملک کرمان» بدون هیچ گونه امکاناتی چنان ظهور و در دنیا نقش آفرینی ایفا می‌کند که رئیس جمهور کشور ابرقدرت دنیا حاج قاسم را کابوس خود می‌داند.

حادثه کربلا موثر در شکل گیری انقلاب اسلامی بود/«پایی که جا ماند» روضه زنده است/هدایتخواه:در نگاه قدرت طلبانه شکست و پیروزی معنا دارد

همچنین در ادامه نیز؛ رئیس جبهه فرهنگی استان گفت: رهبر معظم انقلاب از حضور حداکثری مردم رضایت داشتند و تبیین گفتمان انقلابی را مناظرات مشاهده کردند.

ستار هدایت خواه 14میلیون رأی به سعید جلیلی را مثبت ارزیابی کرد و یادآور شد: جلیلی در مناظرات و سخنرانی‌ها پایبندی به انقلاب و گفتمان‌ها انقلابی را ظهور و بروز دادند.

وی تصریح کرد: جلیلی ارتباط با مردم را بعد از انتخابات فراموش نکردند و به استان ولایت مدار کهگیلویه و بویراحمد سفر کردند؛ زیرا بیشترین آرای این استان نشان دهنده حمایت از تفکر انقلابی بود.

رئیس جبهه فرهنگی استان با بیان اینکه برای انسان مومن شکست هرگز معنی ندارد و تلاش وی تقرب الی الله است، ادامه داد: در نگاه قدرت طلبانه شکست و پیروزی معنا دارد.

هدایتخواه در پایان گفت: بی تفاوتی مردم و ترک فرضیه امر به معروف و نهی از منکر منجر به شهادت امام حسین و یارانش شد؛ اما دولت در سایه به معنای امر به معروف و نهی از منکر ساماندهی شده است.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۴
سید
|
United States of America
|
۰۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
0
0
چهره نورانی ودریافت رئيس جمهور بدرستی تبیین نمودند
سید
|
United States of America
|
۰۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
0
0
چهره نورانی ودریافت رئيس جمهور بدرستی تبیین نمودند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
0
0
تشکر از از آقای جلیلی بابت بیانت خوب ایشان
حجیرمیرزایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
0
0
زنده بادجلیلی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: