کد خبر: ۳۶۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۴
آوای رودکوف گزارش می دهد؛
مردم یاسوج در سالروز شهادت سالار و سرور شهیدان ، سید الشهدا ابا عبدالله الحسین (ع ) و ۷۲ تن از یاران با وفایش با شوری حسینی به سوگواری پرداختند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف از یاسوج ؛امروز سه شنبه ۲۶تیر ماه برابر با دهم محرم، مردم شهر یاسوج با شوری حسینی ، و حضوری غرق ماتم و سوگوارانه در مساجد، تکایا ، جایگاه های عزاداری ، گلزارهای شهدا، کوچه ها و خیابان‌ها ،در دسته های سینه زنی و زنجیر زنی و نوحه خوانی های سنتی و برگزاری آیین های گوناگون ، در ماتم شهادت جانکاه سرور و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع) به عزاداری پرداختند.

در میان دسته‌های حسینی از زنان و مردان مسن و افرادی که حتی با عصا راه می‌رفتند تا کودکان و نوزادانی با شال و پیراهن منقش به نام مطهر امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل العباس (ع) و حضرت علی‌اصغر (ع) دیده می‌شود که عاشقانه برای سالار شهیدان و سرور آزادگان عالم سوگواری می‌کنند.

گزارش سایر خبرنگاران ما حاکی است که مردم عاشورایی کهگیلویه ویراحمد در سایر نقاط مختلف این استان آئین عزاداری سید و سالار شهیدان کربلا حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش را با شکوه برگزار کردند.

خبرنگار:زینب خوش اندیش

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: