کد خبر: ۳۶۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۷

بلاتکلیفی ساکنان مسکن ملی دهدشت؛ وعده‌ها کی به سرانجام می‌رسد؟

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛در ماه‌های اخیر، شاهد اعتراضات و گلایه‌های مکرر ساکنان مسکن ملی در پروژه گرذنه برج علیشیر دهدشت بوده‌ایم.

این افراد که با امید به صاحبخانه شدن و رهایی از مشکلات مسکن، اقدام به اخذ واحد در این پروژه نموده‌اند، اکنون با معضلات عدیده‌ای روبرو هستند که زندگی را برایشان دشوار کرده است.

یکی از مهم‌ترین مشکلات، اختلافات و تناقضات موجود در متراژ واحدها و همچنین عدم اختصاص برخی از امکانات ضروری به طبقات مختلف است.

ساکنان طبقه دوم این مجتمع مدعی هستند که برخلاف تعهدات اولیه، نه تنها از حیاط خلوت و حیاط بهره‌مند نیستند، بلکه به دلیل احداث راه‌پله و جان‌پناه توسط ساکنان طبقه اول، فضای قابل استفاده آنها نیز به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

این در حالی است که ساکنان طبقه اول، متراژ بیشتری به عنوان حیاط خلوت و حیاط در اختیار دارند و از این نظر در شرایط بهتری نسبت به ساکنان طبقه دوم قرار دارند.

این موضوع، نارضایتی و اعتراضات ساکنان طبقه دوم را به دنبال داشته و منجر به بروز تنش‌ها و اختلافاتی بین آنها شده است. علاوه بر این، کمبود امکانات رفاهی و خدماتی در این مجتمع نیز مزید بر مشکلات ساکنان شده است.

فقدان آسانسور، عدم احداث پارکینگ و مشکلات مربوط به فاضلاب و دفع زباله، از جمله مسائلی هستند که به طور روزمره گریبان‌گیر ساکنان مسکن ملی گرذنه برچ قلیشیر هستند. با وجود وعده‌ها و پیگیری‌های انجام شده از سوی مسئولان متولی، تاکنون اقدام موثری برای حل این مشکلات صورت نگرفته و ساکنان همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

در این میان، سوالی که ذهن ساکنان این مجتمع را به خود مشغول کرده این است که چرا با وجود صرف هزینه‌های قابل توجه برای خرید این واحدها، باید با چنین معضلاتی دست و پنجه نرم کنند؟

مگر خون فرزندان آنها از ساکنان طبقات دیگر رنگین‌تر است که باید از امکانات اولیه زندگی محروم باشند؟ امیدواریم مسئولان و متولیان امر، با درک شرایط و دغدغه‌های ساکنان مسکن ملی دهدشت، نسبت به حل مشکلات موجود اقدام عاجل و موثر نموده و از بروز تنش‌ها و نارضایتی‌های بیشتر در این مجتمع جلوگیری کنند.

در این راستا، ضروری است که ضمن بررسی دقیق تناقضات و مشکلات مربوط به متراژ واحدها، نسبت به احداث امکانات رفاهی و خدماتی مورد نیاز ساکنان اقدام شود.

همچنین، با برگزاری جلسات تعاملی و صمیمی با ساکنان، زمینه را برای گفتگو و تبادل نظر و حل و فصل مشکلات به صورت مسالمت‌آمیز فراهم کرد.

مسکن، به عنوان یکی از نیازهای اولیه و اساسی انسان، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بی‌توجهی به این امر و عدم رسیدگی به مشکلات و دغدغه‌های ساکنان، می‌تواند تبعات منفی و جبران‌ناپذیری به دنبال داشته باشد.

لذا انتظار می‌رود مسئولان ذیربط با اتخاذ تدابیر لازم و اقدامات قاطع، در جهت رفع مشکلات مسکن ملی دهدشت و تامین آسایش و رفاه ساکنان این مجتمع گام برداشته و از بروز مشکلات مشابه در سایر پروژه‌های مسکن مهر و ملی جلوگیری کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: