کد خبر: ۳۶۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۳
آوای رودکوف گزارش می دهد؛
آیین افتتاح طرح دانش‌آموزی شهید عجمیان ۲ با حضور ۱۰۰ گروه دانش‌آموزی خیر از سراسر کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف از یاسوج ؛ صبح امروز (سه شنبه) در این مراسم، مدیرکل آموزش و پرورش استان، مشاور وزیر آموزش و پرورش، فرمانده سپاه فتح استان و سایر مسئولان استانی حضور داشتند.

جمالی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم اظهار داشت: طرح شهید عجمیان ۲ با هدف تعمیر، بازسازی و شاداب‌سازی مدارس و همچنین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

وی افزود: در این طرح، ۱۰۰ گروه دانش‌آموزی از سراسر کشور به مدت یک ماه در استان حضور خواهند داشت و به مرمت و بازسازی مدارس کم‌برخوردار می‌پردازند.

حمید خرمدل، فرمانده سپاه فتح استان نیز در این مراسم گفت: حضور دانش‌آموزان جهادگر در مناطق محروم و کم‌برخوردار، نشان‌دهنده تعهد و مسئولیت‌پذیری نسل جوان نسبت به آینده کشور است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت تربیت نسل انقلابی، اظهار داشت: طرح شهید عجمیان ۲ فرصتی ارزشمند برای دانش‌آموزان است تا با حضور در مناطق محروم و خدمت به مردم، روحیه ایثار و شهادت را در خود پرورش دهند.

ضرغام پرنیان، مشاور وزیر و دبیر قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزش وزارت آموزش و پرورش نیز در این مراسم با بیان اینکه طرح شهید عجمیان ۲ یک اقدام جهادی و ارزشمند است، گفت: این طرح در راستای اجرای عدالت آموزشی و تربیتی در کشور اجرا می‌شود.

وی با اشاره به مشارکت سپاه پاسداران در اجرای این طرح، گفت: ذات سپاه مردمی است و ما شاهد همکاری و تعامل صمیمانه سپاه و مردم در اجرای طرح‌های مختلف هستیم.

در حاشیه این مراسم، مصطفی گلستانی فر، مسئول بسیج دانش‌آموزی استان کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با خبرنگار آوای رودکوف اظهار داشت: در قالب طرح شهید عجمیان ۲، هزار گروه دانش‌آموزی از ۲۰ استان کشور به استان کهگیلویه و بویراحمد اعزام شده‌اند.

وی افزود: این دانش‌آموزان از 30 تیر تا 18 مرداد در استان حضور خواهند داشت و به مرمت و بازسازی مدارس، انجام فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی و همچنین اردوهای جهادی در مناطق محروم می‌پردازند.

گلستانی فر با اشاره به اینکه هم‌اکنون دانش‌آموزان جهادگر از استان‌های گرگان، خوزستان و تبریز در استان حضور دارند، تصریح کرد: این دانش‌آموزان در مناطق سادات محمودی و پاتاوه مشغول به کار هستند.

افتتاح طرح شهید عجمیان ۲ در حالی انجام می‌شود که طی سال گذشته، در قالب طرح شهید عجمیان، 68 هزار کلاس درس در سراسر کشور بهسازی شد. همچنین برای سال جاری نیز تعمیر 540 مدرسه بزرگ مقیاس در حاشیه شهرها برنامه‌ریزی شده است.

خبرنگار:زینب خوش اندیش

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: