کد خبر: ۳۶۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۳
یاداشت از وحید حاج سعیدی؛
جهانیان را چه می شود که در مقابل دیدگان شان، گاهنامه ای از جنایت و جنگجویی، جوی که نه دریایی از خون و سوگواره ای از درد و ماتم به راه افتاده، ولی سکوت همچنان بر مجامع پوشالی شان حاکم.

برچسب تقلبی انسانیت!

پایگاه خبری آوای رودکوف-وحید حاج سعیدی:جهانیان را چه می شود که در مقابل دیدگان شان، گاهنامه ای از جنایت و جنگجویی، جوی که نه دریایی از خون و سوگواره ای از درد و ماتم به راه افتاده، ولی سکوت همچنان بر مجامع پوشالی شان حاکم.

جایی که مرز انسانیت و حیوانیت به تار مویی رسیده است و بوی گند نطفه های بی عاطفگی و وحشی گری مشام جهانیان را می آزارد. جایی که تاریخ از ثبت وقایعش شرمسار است و خورشید از درخشش در چنین سرزمینی شرمسار تر... جایی که خانه ها و مغازه های و زندگی ها در ثانیه ای تاراج می شوند و بر آینده کودکان نیز به ثمن بخس چوب حراج زده می شود؛ جایی که مردمانش آرزو دارند تئوری های زمان و مکان و نسبیت در هم بیامیزند و عقربه های ساعت شتابان شوند تا این چند ثانیه، چند دقیقه، چند روز، چند هفته، چند ماه و یا چند سال باقیمانده از جنگ به طرفه العینی سپری شود؛ جایی که قصه های نیمه شب مادران، خواب بر چشمان هراس آلود هیچ کودکی جاری نمی سازد؛ جایی که رعب و وحشت، شنیده نمی شود، بلکه با تمام وجود حس می شود؛ با این همه، وجدان های خفته، انسانیت های رنگ و رو رفته، نمادهای پوشالی حقوق بشر و چهره هایی با برچسب های تقلبی انسانیت، همچنان چشمان ناپاک خود را بر جنایت های ابدی صهیونیست ها بسته نگاه داشته اند و لب به سکوت گزیده اند. البته پا روی انصاف نگذاریم؛ اینان هر از گاهی در کنار بارانی از بمب هایی با هولوگرام ساخت خودشان، بسته های غذایی و آشامیدنی نیز بر سر مردم مظلوم غزه فرود می آوردند!

برچسب تقلبی انسانیت!

در این گیر از حکام عرب هم امیدی نیست. از آنان که نام عرب بر خود نهاده اند و با مردم غزه هم کیش و همزبان و هم پوششند، انتظاری جز نامه های عاشقانه و زن بارگی و قطعنامه های بی اثر مدارید. آنها مردانگی شان را در حوالی تختهای مرصع و دیجیتال در هنگامه های زن بارگی شبانه، جا نهاده اند! کاش پدران تان، گاه هرزگی و بی بند و باری به خوابی همیشگی فرو می رفتند و تفاله های بی غیرتی و بی عفتی شان، زمین را نمی آلود. امیدی به رستن از ظلمت در این دیار نیست، چرا که چشمان مستکبران جهان به تاریکی و ناپاکی خو گرفته است. اما مردم این دیار هنوز زنده اند؛ هر چند سخت ولی هنوز نفس می کشند. راستی «محمود درویش» شاعر فلسطینی چه نیکو سروده است: اگر از غزه پرسیدند، بگو: در آن شهیدی است که شهیدی تیمارش می‌کند و شهیدی به تصویرش می‌کشد و شهیدی تشییعش می‌کند و شهیدی بر آن نماز می‌گزارد! روزی خون پاک این شهیدان دامان تان را خواهد گرفت و تقاص پس خواهید داد... یقین بدانید...

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: