کد خبر: ۳۶۰۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۹
مسئول بسیج دانشجویی استان در گفتگو با آوای رودکوف خبر داد:
مسئول بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد از اعزام 270 دانشجو در قالب 20 گروه جهادی به مناطق محروم این استان در تابستان امسال خبر داد.

بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد 20 گروه جهادی به مناطق محروم اعزام می‌کند/ مشارکت دانشجویان عراقی در طرح لبخند ایران

پایگاه خبری آوای رودکوف:سعادت صالحی نیا در گفت‌وگو با خبرنگار آوای رودکوف با اشاره به فعالیت‌های بسیج دانشجویی در سال گذشته گفت: در سال گذشته سه کار جهادی در استان صورت گرفت که شامل اردوهای هجرت، عهد خدمت و عهد نوروز بود.

وی در خصوص اردوهای تابستانی عهد خدمت اظهار داشت: در این اردوها که از مهر تا پایان سال تحصیلی ادامه دارد، دانشجویان پنج‌شنبه‌ها با عنوان پویش لبخند ایران به مردم حاشیه شهرها خدمات‌رسانی می‌کنند. سال گذشته 600 دانشجو در این پویش شرکت داشتند و طرح مذکور در حاشیه شهرهای بزرگ یاسوج، گچساران و دهدشت اجرا شد.

صالحی نیا درباره برنامه‌های نوروزی بسیج دانشجویی گفت: در ایام نوروز نیز طرح عهد نوروز به مدت 10 روز در استان اجرا می‌شود و دانشجویان به خدمت‌رسانی به مردم مشغول می‌شوند.

مسئول بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد از اعزام 270 دانشجو در قالب 20 گروه جهادی به مناطق محروم این استان در تابستان امسال خبر داد و گفت: اولین گروه جهادی از دانشگاه پیام نور یاسوج به روستای ممبی در شهرستان بهمئی اعزام شد و از این هفته نیز گروه‌های جهادی سایر دانشگاه‌ها به ترتیب به مناطق مختلف اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به نیاز مدارس بویراحمد به خدمات‌رسانی گفت: در این استان 177 هزار دانش‌آموز وجود دارد که 47 درصد آنها در بویراحمد حضور دارند. با توجه به اینکه دانش‌آموزان در اردوهای هجرت 80 کیلومتر از شهر خود دور می‌شوند، طرحی به نام پویش لبخند ایران اجرا می‌شود که در قالب آن، دانش‌آموزان نیازمند به صورت آخر هفته‌ها به مدت یک تا دو ماه در زمینه‌های رنگ‌آمیزی، عمرانی سبک و اقدامات آموزشی مورد نیاز مدارس فعالیت می‌کنند.

صالحی نیا از استقبال دانشجویان عراقی از طرح لبخند ایران خبر داد و گفت: سال گذشته بیش از 100 دانشجوی عراقی در حال تحصیل در دانشگاه یاسوج در این طرح شرکت داشتند.

گفتگو از :زینب خوش اندیش

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: