کد خبر: ۳۶۱۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۹
گزارش خبری از پایتخت طبیعت ایران:
معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۷۰۶ هزار و ۲۳۰ گردشگر از ابتدای امسال تاکنون از جاذبه‌های استان دیدن کرده اند.

افزایش بازدید از جاذبه‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف از یاسوج؛ معاون اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اعلام کرد که از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۰۶ هزار و ۲۳۰ نفر از جاذبه‌های گردشگری این استان بازدید کرده‌اند. از این تعداد، ۱۶۶ هزار نفر در هتل‌ها، اقامتگاه‌های سنتی، مهمان‌پذیرها و مجتمع‌های گردشگری استان اسکان یافته‌اند.

این استان با ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ تخت در مناطق مختلف برای پذیرش مسافران و گردشگران آماده است. جاذبه‌های طبیعی با ۳۸۰ هزار گردشگر، بیشترین سهم را در میان جاذبه‌های گردشگری استان در چهار ماه نخست سال داشته‌اند. مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی شامل کوه گل چشمه میشی، آبشار یاسوج تنگ تامرادی، چشمه بلقیس، سواحل سد کوثر و تفرجگاه دیل هستند.

در بخش دیگر، ۱۵۲ هزار نفر از بناهای تاریخی، ۱۴۳ هزار نفر از زیارتگاه‌ها و ۱۳ هزار نفر از جاذبه‌های دست‌ساز استان بازدید کرده‌اند. پل بریم، چهار طاقه خیرآباد، گنبد لیشتر و بلاد شاپور به عنوان شاخص‌ترین بناهای تاریخی استان شناخته می‌شوند. همچنین بارگاه بی بی حکیمه (س) به عنوان معروف‌ترین زیارتگاه و پارک موج‌های آبی به عنوان مهم‌ترین جاذبه دست‌ساز استان معرفی شده‌اند.

کهگیلویه و بویراحمد با دارا بودن ۲۸۰ تفرجگاه طبیعی، ۳۰۰ بقعه متبرکه و بیش از ۷۷۰ اثر تاریخی که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده‌اند، به‌عنوان یکی از مقاصد گردشگری جنوب کشور مورد توجه قرار گرفته است. این استان با مساحتی حدود ۱۶ هزار کیلومتر مربع، در بین استان‌های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان واقع شده است.

با توجه به افزایش بازدیدها و ظرفیت‌های موجود، کهگیلویه و بویراحمد به‌عنوان یک مقصد گردشگری جذاب، در حال جذب بیشتر مسافران و گردشگران است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: