کد خبر: ۳۶۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۸
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خبر داد:
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد از آماده‌باش کامل این ستاد و دستگاه‌های اجرایی برای ارائه خدمات فوریتی و کنترل حوادث ناشی از ماندگاری توده هوای گرم خبر داد.

اعلام آماده‌باش کامل در کهگیلویه و بویراحمد برای کنترل حوادث ناشی از توده هوای گرم

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف از یاسوج؛ در جلسه‌ای که به منظور مدیریت بحران برگزار شد، تأکید شد که تمامی دستگاه‌های امدادی، بخشداری‌ها، شهرداری‌ها و شرکت‌های خدماتی از جمله برق، آب، فاضلاب و گاز، فوریت‌های پزشکی و جمعیت هلال احمر باید به‌منظور ارائه به موقع خدمات امدادی و کنترل حوادث ناشی از تداوم و ماندگاری توده هوای گرم به حالت آماده‌باش درآیند.

مدیرکل مدیریت بحران استان اعلام کرد که میانگین دمای هوا در سطح استان تا هشتم مرداد بین ۲ تا ۴ درجه سلسیوس افزایش خواهد یافت. این افزایش دما می‌تواند تأثیرات منفی بر راندمان و بازدهی تجهیزات برقی داشته و همچنین خطر حریق در تابلوها و پست‌های برق و ترانسفورماتورها را تشدید کند. بر این اساس، تیم‌های امدادی شرکت توزیع نیروی برق، آتش‌نشانی و شهرداری‌ها موظف به کنترل سریع حوادث و بازسازی و اصلاح شبکه‌ها و ترانس‌ها شدند.

علیرضا نیک‌روز ادامه داد: تعداد ۶۰ تیم عملیاتی و فنی از شرکت‌های برق و ۶۰ تیم عملیاتی از شرکت‌های آب و فاضلاب برای تأمین آب و برق پایدار و کنترل به موقع حوادث احتمالی در شبکه‌های توزیع آماده‌باش هستند.

مدیرکل مدیریت بحران همچنین بر لزوم همکاری مردم با مروجین صرفه‌جویی در مصرف آب و برق تأکید و خاطرنشان کرد: با موارد تخلف در مصرف غیرمتعارف آب و برق برخورد قانونی خواهد شد. این اقدامات به منظور حفظ امنیت و سلامت جامعه در برابر خطرات ناشی از شرایط جوی نامساعد صورت گرفته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: