کد خبر: ۳۶۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۵
گزارشی از بام نفتی ایران؛
بلای درختان تنومند بر سر بلوار کارکنان دوگنبدان و یک سوال از آقای شهردار !

بلای درختان تنومند بر سر بلوار کارکنان دوگنبدان و یک سوال از آقای شهردار !

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛درختان به عنوان ریه‌های تنفسی شهرها، نعمت بزرگی هستند که باید قدرشان را دانست. اما زمانی که رشد بی‌رویه و بی‌پروای آن‌ها به تهدیدی برای ایمنی شهروندان تبدیل می‌شود، دیگر نمی‌توان نسبت به آن بی‌تفاوت بود. بلوار کارکنان گچساران، یکی از شریان‌های اصلی این شهر، درگیر معضل درختانی شده است که با گسترش بیش از حد خود، خطری جدی برای جان عابران پیاده و رانندگان ایجاد کرده‌اند.

تصاویری که از این بلوار منتشر می‌شود، حکایت از درختانی دارد که شاخ و برگ‌هایشان به گونه‌ای رشد کرده که دید رانندگان را به شدت محدود کرده است. این وضعیت خطر تصادفات را به شدت افزایش داده و جان شهروندان را به مخاطره انداخته است. پرسش اینجاست که چرا شهرداری دوگنبدان تاکنون اقدام موثری برای رفع این مشکل انجام نداده است؟ آیا کمبود نیرو یا تجهیزات، مانعی بر سر راه انجام این کار ساده است؟ یا اینکه اولویت‌های دیگری در شهرداری وجود دارد که رسیدگی به این موضوع را به تعویق انداخته است؟

قطعاً هرس درختان، کاری حساس و تخصصی است که نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و نظارت کارشناسان است. اما در شرایطی که جان انسان‌ها در معرض خطر است، نمی‌توان بهانه‌جویی کرد. شهرداری باید با سرعت و جدیت بیشتری به این موضوع ورود کند و با تدوین برنامه‌ای جامع، نسبت به هرس درختان و ایجاد دید کافی برای رانندگان اقدام نماید.

در صورتی که امکان هرس درختان وجود ندارد، قطع درختانی که به صورت جدی مانع دید رانندگان شده‌اند، راهکاری است که باید به طور جدی مورد بررسی قرار گیرد. هرچند قطع درختان، اقدامی تاسف‌بار است، اما در شرایطی که جان انسان‌ها در معرض خطر است، باید به عنوان آخرین راه حل مورد توجه قرار گیرد.

شهرداری دوگنبدان باید بداند که حفظ جان شهروندان، مهم‌ترین وظیفه آن است. بنابراین، باید با جدیت و قاطعیت بیشتری به موضوع درختان بلوار کارکنان رسیدگی کند و از تکرار حوادث ناگوار جلوگیری نماید.

انتظار می‌رود که مسئولان این شهرداری، با درک اهمیت موضوع، هر چه سریع‌تر نسبت به رفع این مشکل اقدام کنند و پاسخگوی نگرانی‌های شهروندان باشند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: