کد خبر: ۳۶۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۹
نشستی با سروش فر و؛
جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد با در نظر گرفتن چالش‌ها و نیازهای محلی، اقداماتی مؤثر در راستای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان انجام داده است.

مروری بر دستاوردها و افتخارات جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد در آستانه ۱۶ مرداد

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوفاز یاسوج ؛به‌مناسبت فرارسیدن ۱۶ مردادماه، سالروز تشکیل جهاددانشگاهی، رئیس این نهاد در کهگیلویه و بویراحمد به تشریح عملکرد و دستاوردهای جهاددانشگاهی استان پرداخت.

سروش‌فر با بیان اقداماتی که در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی انجام شده، بر اهمیت نقش جهاددانشگاهی در توسعه استان تأکید کرد.

وی به راه‌اندازی نخستین مرکز تخصصی آنالیز، تشخیص کیفی و بسته‌بندی عسل اشاره کرد و گفت: این مرکز با هدف پالایش عسل‌های تولیدی در استان و کمک به زنبورداران، به مرجعی برای آنالیز و تشخیص کیفی عسل‌های تولیدی تبدیل شده است.

سروش‌فر با تأکید بر فعالیت‌های آموزشی جهاددانشگاهی، به اجرای طرح‌های توسعه مشاغل خانگی، برگزاری آزمون‌های استخدامی و دوره‌های آموزشی اشتغال‌محور برای سربازان وظیفه اشاره کرد و این اقدامات را در راستای ارتقاء سطح مهارت و اشتغال جوانان دانست.

در حوزه پژوهشی، رئیس جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد از دو طرح فناورانه تولید آفت‌کش‌های گیاهی و آنتی بیوتیک‌های دامی خبر داد و خواستار حمایت مسئولان برای رفع مشکلات مالی این طرح‌ها شد.

وی همچنین به اهمیت همکاری با نهادها و سازمان‌های مختلف در راستای تحقق اهداف جهاددانشگاهی پرداخت و از برگزاری نشست‌های مؤثر با مسئولان استانی و کشوری به منظور رفع مشکلات موجود خبر داد.

سروش‌فر در مورد حوزه فرهنگی جهاددانشگاهی نیز گفت: این نهاد با در اختیار داشتن خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا، به عنوان حلقه واسطی بین مردم و مسئولان عمل کرده و در مسیر رفع مشکلات مردم نقش مؤثری ایفا کرده است.

در پایان، رئیس جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برنامه‌های ۵ ساله راهبردی این نهاد، ابراز امیدواری کرد که با حمایت مسئولان، در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری، خدمات شایسته‌ای به جامعه ارائه شود.

جهاددانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد با در نظر گرفتن چالش‌ها و نیازهای محلی، اقداماتی مؤثر در راستای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان انجام داده است.

با توجه به برنامه‌های آتی و نیاز به همکاری‌های بیشتر، امید می‌رود که این نهاد بتواند به عنوان یک پیشگام در تحقق اهداف توسعه‌ای، نقش خود را به خوبی ایفا کند و به بهبود وضعیت جامعه کمک نماید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: