کد خبر: ۳۶۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۰
در پی تجمع و نارضایتی شدید مردم استان صورت گرفت:
شورای تامین استان کهگیلویه و بویراحمد به منظور بررسی ابعاد مختلف مصوبه جنجالی مربوط به دنا، تصمیم به تشکیل دو کمیته حقوقی و کمیته حفاظت محیط زیست گرفت.

ورود شورای تامین استان کهگیلویه و بویراحمد به موضوع دنای شمالی / استاندار:جغرافیای استان هیچ تغییری نکرده

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوفاز یاسوج ؛شورای تامین استان کهگیلویه و بویراحمد به منظور بررسی ابعاد مختلف مصوبه جنجالی مربوط به دنا، تصمیم به تشکیل دو کمیته حقوقی و کمیته حفاظت محیط زیست گرفت.

علی احمدزاده، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، در این زمینه تأکید کرد که جغرافیای استان هیچ تغییری نکرده و مردم نباید نگران این موضوع باشند.

احمدزاده خاطرنشان کرد : استان اصفهان در سال گذشته قصد داشت جاده‌ای برای عشایر منطقه پادنا بسازد، اما این طرح با مخالفت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد مواجه شد. او همچنین بیان کرد که مدیریت پارک ملی دنا همچنان در اختیار استان کهگیلویه و بویراحمد است.

استاندار همچنین به اعتراضات گسترده مردمی و فعالان محیط زیست نسبت به تهدیدات احتمالی دنا اشاره کرد و گفت : شورای تامین استان مصوب کرده که تمامی خطرات و چالش‌های موجود در این زمینه شناسایی شوند و یک بررسی جامع به منظور حفظ و صیانت از این میراث طبیعی انجام گیرد.

احمدزاده تأکید کرد : مسئولان استان در این زمینه کوتاهی نکرده و مخالفت خود را با اقدامات محیط زیستی که در استان اصفهان انجام می‌شود، اعلام کرده‌اند. او همچنین هشدار داد که باید از سوءاستفاده‌های احتمالی در این زمینه جلوگیری شود و نگران است که اصفهان به بهانه دنا اقدام به احداث سد کند.

شواهد نشان می‌دهد که مصوبه جدایی دنا از استان کهگیلویه و بویراحمد به وسعت ۶۱ هزار هکتار، بدون حضور مسئولان ارشد این استان، در اردیبهشت ماه امسال در شورای عالی محیط زیست به تصویب رسیده است. این جلسه با حضور هشت وزیر و رئیس‌جمهور وقت برگزار شده و انتشار این خبر در رسانه‌ها و فضای مجازی واکنش‌های متعددی را به دنبال داشته است.

به نظر می‌رسد این مصوبه بدون انجام مطالعات اجتماعی و کارشناسی لازم صادر شده و مسئولان ارشد استان از آن بی‌خبر بوده‌اند. در حالی که برای پروژه‌های کوچک مانند احداث سد، نیاز به مطالعات اجتماعی وجود دارد، تصمیماتی به این بزرگی در مورد دنا به سادگی اتخاذ شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: