کد خبر: ۳۶۱۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۳
مشروح خطبه های نماز جمعه این هفته شهرلنده به امامت حجت الاسلام محمودی اصل:
نماز عبادی سیاسی جمعه لنده به امامت حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل اقامه شد.

داشتن فرزند حس خوشبختی و امید را در خانواده بالا می برد/خونخواهی شهید هنیه یک مطالبه ملی است/اربعین حسینی جوش و خروش جهانی عاشورائیان

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آوای رودکوف از لنده ؛امام جمعه لنده در خطبه های نماز این هفته شهر لنده با تاکید بر لزوم جوانی جمعیت و ترییت فرزندان در خانواده گفت:پرهیز از فرزندآوری و بی رغبتی خانواده ها به داشتن فرزند، جامعه را بی نصیب از نیروی انسانی نخبه کرده و حوزه های نظامی، سیاسی و اقتصادی و منطقه ای را با خطرات زیادی مواجه می سازد.

حجت الاسلام محمودی اصل اظهار داشت :تاثیر فرزندآوری بر خانواده اینگونه است که خانواده هایی که صاحب فرزند هستند، بیش از خانواده های بدون فرزند از زندگی لذت می‌برند. احساس خوشبختی و امید به زندگی در خانواده های فرزند دار بیشتر است.

ایشان با استناد به آیات قرآن و روایات گفت:فرزندان می توانند نکات مثبتی را برای خانواده به ارمغان بیاورند که :آرامش خانواد ؛ تداوم و استمرار حیات زندگی ؛حس مفید بودن به خانواده بعد از هر تولد ؛ زمینه سازی رشد و توانمندی خانواده ؛ نشاط در خانواده و رشد و برکات اقتصادی خانواده را می توان از جمله برکات فرزند آوری دانست.

امام جمعه لنده با گرامیداشت ۱۸ مرداد؛ سال‌روز شهادت شهید محسن حججی و روز شهدای مدافع حرم بیان داشت :خداوند در قران می فرماید:و شما (اى مؤمنان) در مقام مبارزه با آن كافران خود را مهيا كنيد و تا آن حد كه بتوانيد از آذوقه و تسليحات و آلات جنگى و اسبان سوارى زين كرده براى تهديد و تخويف دشمنان خدا و دشمنان خودتان فراهم سازيد و نيز براى قوم ديگرى كه شما بر (دشمنى) آنان مطلع نيستيد (مراد منافقانند كه ظاهرا مسلم و باطنا كافر محض‌اند) و خدا بر آنها آگاه است. و آنچه در راه خدا صرف مى‌كنيد خدا تمام و كامل به شما عوض خواهد داد و هرگز به شما ستم نخواهد شد که خوشبختانه نظاام جمهوری اسلامی بر همین اساس پیشرفت‌های چشمگیری داشته که جهانیان را متعجب و به واکنش وا داشته است.

 خطیب جمعه لنده خوانخواهی شهید اسماعیل هنیه را یک مطالبه عمومی دانست و بابیان اینکه مطالبه خونخواهی از مهمان کشی یک وظیفه ملی است، ابراز داشت: در این خصوص باید ارزیابی‌های لازم پیرامون امنیت لحاظ شود.

وی بابیان اینکه پاسخ ایران به کشتن مهمان باید امنیت ساز باشد، افزود: تصمیم گیران تمام جوانب را بررسی و در فرصت مناسب به این مطالبه عمومی پاسخ خواهند داد..

ایشان به بیانیه حماس بعد از شهادت جاج اسماعیل هنیه اشاره کرد و گفت: دیدیدم که حماس در بیانیه خود چه جالب نوشتند که: مسیری که ما در آن قرار داریم شکست ناپذیر است و مسیر جهاد همین است یا پیروزی و یا شهادت .

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده افزود :دشمن با ترور اسماعیل هنیه سعی در کاهش اثرگذاری حماس دارشت اما انتخاب یحیی السنوار به عنوان یک شخصیت کاریزماتیک سیاسی و نظامی، برای جانشینی شهید هنیه در حماس  صهیونیست‌ها را به شدت شوکه کرد.

حجت الاسلام محمودی در ادامه با بیان اینکه تلاش برای توفیق دولت چهاردهم یک توصیه ولایی است اظهار داشت:باید از نگاه جناحی به دولت خودداری کرد و اجازه داده بشود بدون سهم خواهی دولت کار خود را انجام دهد.

امام جمعه لنده افزود :موضع گیری رئیس جمهور تا کنون خوب بوده و انتظار می رود تا در انتخاب کابینه شاخص های رهبری و هماهنگی تیم اقتصادی را مد نظر قرار دهد.

ایشان جایگاه و کارکردهای پیاده روی اربعین حسینی اشاره کرد و گفت:یکی از مهمترین و زیباترین حرکت های دینی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی که چند سالی است در جهان با سرعت تمام در حال فراگیر شدن است، جوش و خروش جهانی مردم برای حضور در سیل خروشان زوار اربعین حسینی است.

امام جمعه لنده از احاد مردم خواست تا با حضور فیزیکی خود و یا با کمکهای مالی به موکبها این حرکت عظیم حسینی را یاری نمایند و و البته برنامه هایی نیز برای جاماندگان اربعین مثل سنوات گذشته پیش بینی خواهد شد.
به گزارش آوای رودکوف ؛به همت امام جمعه شهرستان در مراسم امروز نماز جمعه از خبرنگاران فعال حوزه رسانه تقدیر بعمل آمده است.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۹
0
0
اما بچه های ما در شهرستان کهگیلویه دهدشت توابع آن سالهاست بخاطر فقر بیکاری جوانان نه شغلی دارند نه درآمدی نه ازدواج کردن نه مسکن نه جهیزیه دارند نه آینده‌ای و فارغ‌التحصیل دانشگاه و مشکلات اقتصادی و معیشتی گرانی و تورم خودکشی و طلاق بخاطر قانون مهریه بالا کشیدن تمام اموال مرد مطالعه کنید اورژانس بیمارستان شهرستان کهگیلویه دهدشت حوادث تلخ جامعه این سوال فرمایید صحت و سقم ثابت شود برایتان جوان ما بخاطر مهریه خودکشی کرده
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: