کد خبر: ۳۶۱۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۶
فرماندار بویر احمد پاسخ می دهد:
فرماندار بویراحمد، در گفت‌وگو با خبرنگار آوای رودکوف، به تشریح جامع دلایل بروز ترافیک سنگین در شهر یاسوج پرداخت...

دلایل ترافیک یاسوج؛

پایگاه خبری آوای رودکوف:در قرن حاضر که قرن تمدن افزایش شهر و شهرنشینی و افزایش جمعیت شهرها است و به تبع آن توسعه یافتن شهرهای کوچک و بزرگ می باشد. مهاجرت ها به شهر ها هم عامل رشد جمعیت شهر ها می باشد. این جمعیت با هدف اشتغال و زندگی بهتر و دسترسی به امکانات شهری مهاجرت به شهر را آغاز نمودند که باعث بروز مشکلاتی از جمله خیابانهای متراکم تحت فشار قرار دادن زیرساختهای شهری، آلودگی هوای شهری و ... موجب گردید.

هرچند مسأله ترافیک هم اکنون در کلانشهرهاي جهان به واقعیتی عیان وآشکار بدل گردیده، اما باید توجه داشت که سیر مهاجرتهاي مداوم به سوي شهرها از یک سو و افزایش وسایل حمل و نقل از سوي دیگر، شهرها و مراکز زیستی دیگر را نیز در معرض این مشکل قرار داده است.

در همین راستا فرماندار بویراحمد، در گفت‌وگو با خبرنگار آوای رودکوف، به تشریح جامع دلایل بروز ترافیک سنگین در شهر یاسوج پرداخت و از اقدامات کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت انجام شده و در دست اقدام برای کاهش این معضل خبر داد.

توپوگرافی، تمرکز جمعیت و مهاجرت، عوامل اصلی ترافیک

 شهرام مهدوی مطلق با اشاره به عوامل موثر در ایجاد ترافیک سنگین در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: "توپوگرافی خاص شهر، تمرکز عمده بازار در یک نقطه، افزایش جمعیت و مهاجرت‌های گسترده به یاسوج، از مهم‌ترین دلایل بروز این مشکل هستند. متاسفانه یاسوج جزو مهاجرپذیرترین شهرهای کشور است و این مهاجرت معکوس ندارد."

وی افزود: "این عوامل در کنار زیرساخت‌های نامناسب، منجر به تمرکز ترافیک در برخی مناطق خاص شهر شده است."

اقدامات کوتاه‌مدت برای روان‌سازی ترافیک

مهدوی مطلق با بیان اینکه برای حل این معضل، اقدامات کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدتی در دستور کار قرار دارد، گفت: "در کوتاه‌مدت، تغییراتی در حوزه محدودیت‌های ترافیکی در هسته مرکزی شهر ایجاد شده است. به عنوان مثال، محدوده هجرت‌ها و خیابان فردوسی تا چهارراه طالقانی و محدوده کلانتری بازار، با همکاری پلیس راهور و کارشناسان حوزه شهری، طراحی مجدد شده است."

رئیس شورای اداری شهرستان بویراحمد افزود: "برخی از میادین شهر مانند میدان جهاد و میدان مقاومت نیز نیاز به اصلاح هندسی دارند که این موضوع در دستور کار قرار گرفته است."

تاکید بر ضرورت تامین پارکینگ

فرماندار بویراحمد بر ضرورت تامین پارکینگ در ساختمان‌های جدید تاکید کرد و گفت: "در گذشته، ساخت خانه بدون پارکینگ رواج داشت و جریمه آن پرداخت می‌شد. اما اکنون، ساخت هرگونه ساختمان مسکونی، تجاری و اداری، ملزم به داشتن پارکینگ است."

انتقال صنوف به خارج از شهر، راهکاری میان‌مدت

مهدوی مطلق انتقال صنوف به خارج از شهر را یکی از اقدامات مهم میان‌مدت برای کاهش ترافیک دانست و گفت: "کلیه تعمیرکاران به چنارستان سکنِی منتقل خواهند شد و این طرح از سال گذشته آغاز شده است. همچنین، انتقال عمده‌فروشان و ایجاد تغییرات در ایستگاه‌های تاکسی و وسایل نقلیه عمومی نیز در برنامه است."

طرح‌های بلندمدت برای بهبود زیرساخت‌های ترافیکی

وی در خصوص اقدامات بلندمدت نیز گفت: "مطالعات طرح جامع ترافیک در حال انجام است و احداث زیرگذر و روگذر، پل‌های سوم و چهارم بشار، تکمیل ۴۵ متری آیت‌الله ملک حسینی و کمربندی سروک، از جمله پروژه‌های مهم در این زمینه هستند."

مهدوی مطلق افزود: "پل چهارم بشار با پیشرفت فیزیکی قابل توجهی همراه است و در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید."

تاکید بر نقش فرهنگ‌سازی در کاهش ترافیک

فرماندار بویراحمد با تاکید بر نقش فرهنگ‌سازی در کاهش ترافیک، گفت: "کاهش استفاده از خودروهای تک‌سرنشین و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، از جمله مواردی است که باید به آن توجه شود."

وی افزود: "پیاده‌روها نیز باید به گونه‌ای طراحی شوند که از ایجاد شغل‌های کاذب جلوگیری شود."

گفتگو از زینب خوش اندیش

بیشتر بخوانید:

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
0
0
بلوار ایت الله ملک حسینی وپل سوم بشار طرح سال ۱۳۴۶ هست حالا شاه نیست کی باید اجرا شود
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: