کد خبر: ۳۶۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
نیک آئین در نشست با خبرنگاران تشریح کرد:
رئیس اداره امور عشایری شهرستان لنده در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک روز خبرنگار آخرین وضعیت خدمات‌رسانی به عشایر شهرستان لنده را تشریح کرد.

پایگاه خبری آوای رودکوف:رئیس اداره امور عشایری شهرستان لنده در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک روز خبرنگار آخرین وضعیت خدمات‌رسانی به عشایر شهرستان لنده را تشریح کرد.

عشایر شهرستان لنده از خدمات بهتر تا پیچ و خم مشکلات

سید صفدر نیک آئین در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان لنده با تبریک روز خبرنگار آخرین وضعیت خدمات‌رسانی به عشایر شهرستان لنده را تشریح کرد: روز خبرنگاری یک روز نیست؛ بلکه روز خدمتگزاری بی‌منت است.
رئیس اداره امور عشایری شهرستان لنده گفت: عشایر ذخایر ارزشمند انقلاب هستند که حقیقتاً حقوق این قشر زحمت‌کش در شهرستان لنده به‌درستی ادا نشده است.

وی افزود: راه‌اندازی اداره برای شهرستان لنده یک حق طبیعی بود که تا کنون تنها نمایندگی است؛ ولی انتظار داریم حقوق عشایر شهرستان لنده محفوظ بماند.

نیک آئین گفت: تمامی تلاشمان را در بازده چندساله بهترین و بیشترین خدمات را با راه‌اندازی همین نمایندگی امور عشایری داشتیم هرچند به لحاظ نیروی انسانی کاملاً نیرو کم داریم و مجبور هستیم که شبانه‌روزی تلاش کنیم.

وی گفت: شرکت امور عشایری ثلاث شهرستان به‌عنوان بازوی اصلی امور عشایری تلاش‌های خوبی داشته است از نیمه دوم سال ۱۳۹۹ شروع به کار کردیم و حقیقتاً روزی که شروع کردیم هیچ‌گونه مکان مناسبی نداشتیم و اجاره بودیم؛ ولی با حمایت‌های خوب مدیران کل قبلی و معاونین استانی و تلاش شبانه‌روزی توانستیم اداره‌ای مستقل را با مهمان‌سرا و جا و مکان و تجهیزات کامل اداری و خودروی را تأمین کردیم.

نیک آئین گفت: کار در مناطق عشایری بسیار سخت است و باتوجه‌به حضور آنان در مناطق صعب‌العبور عشایری خدمات‌رسانی بسیار سخت است؛ ولی خدمت به مردم را افتخار می‌دانیم و همین مسئله تا کنون باعث شده است تا بیشترین تلاش را با بهترین خدمات داشته باشیم.

رئیس اداره امور عشایری شهرستان لنده گفت: عشایر ما باتوجه‌به توپوگرافی شهرستان مظلوم هستند؛ ولی باتوجه‌به روحیه ایثارگری که در دوران دفاع مقدس دارند ثابت کردند و با تقدیم چندین هزار شهید دین خود را به انقلاب اسلامی ادا کردند.

وی افزود: پیگیری‌های زیادی از طریق استان کشور داشتیم که نتایج این پیگیری‌ها باعث شده است که بیش از ۶ دستگاه پل در مسیر دلی مهرجان داریم و در منطقه کوه سفید بیش از ۱۰ دستگاه پل داریم که احداث و یا در حال احداث هستند.

نیک آئین گفت: از سال ۱۳۹۹ تا به امروز در حوزه تأمین علوفه‌های دامی و رفع نیازمندی‌های اولیه عشایر یک روزکوتاهی نکردیم و تمام نیازمندی‌های آنان را تأمین کردیم.

وی افزود: ساماندهی آرد موردنیازی عشایر یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های عشایر بود که باتوجه‌به عشایر ٩٠٠خانواری تنها ۴٠٠خانوار تأمین می‌شدند که با پیگیری‌های صورت‌گرفته از تهران و سازمان امور عشایری و وزارت جهاد کشاورزی در خصوص تامین کد عشایری شهرستان لنده یکی از مهمترین اقدامات اساسی بود که صورت گرفت و این کد را برای شهرستان لنده گرفتیم و سهمیه آرد شهرستان لنده لحاظ شده است.

نیک آئین گفت: یکی از افتخاراتی که داریم این بود که کد عشایری شهرستان لنده را از شهرستان کهگیلویه جدا کردیم و با حضور در سازمان غله کشور مجوز سهمیه آرد شهرستان لنده را گرفتیم و آرد ۴٠٠کیسه ای عشایر را به یک هزار ۶٠٠کیسه رساندیم.

وی افزود: آبرسانی به عشایر آن هم به این وضعیت جاده‌های صعب‌العبور شهرستان لنده حقیقتاً سخت است؛ ولی عشایری که روزی در حسرت تأمین یک تانکر آب بودند امروز بیش از ۳ دستگاه تانکر آب‌رسان شبانه‌روزی درحال‌خدمت رسانی و آبرسانی هستند.

رئیس امور عشایری شهرستان لنده گفت: با پیگیری‌های شبانه‌روزی از طریق بنیاد علوی با رایزنی‌های بسیار گسترده توانستیم در لنده مستقر کنیم و یک دستگاه تانکر دیگر از طریق استان تأمین کردیم.

وی گفت: لودر فرسوده‌ای را با مدل ۱۳۶۰ را از کهگیلویه گرفتیم و با رایزنی‌های گسترده صورت‌گرفته توانستیم این را به طور کامل بازسازی کنیم و از هدررفت میلیاردها تومان جلوگیری کنیم و این هزینه را در حوزه بازگشایی جاده‌ها، ساخت ابنیه فنی و مخازن آب هزینه کردیم.

وی افزود: هرساله بیش از ٣٠٠کیلومتر بازسازی در مدت ۱۵ روز با تلاش شبانه‌روزی صورت می‌گیرد که امسال به‌واسطه بارندگی‌های صورت‌گرفته ۲ بار بازگشایی و بهسازی جاده‌های شهرستان را داشتیم.

نیک آئین گفت: بیش از ۳۵۰ خانوار عشایری میهمان داریم و ٩٠٠خانوار عشایر شهرستان لنده را داریم که روزانه به این حجم از عشایر و بیش از ۲۰ هزار رأس دام خدمات‌رسانی داریم.

وی افزود: دولت سیزدهم شهید رئیسی توجه ویژه‌ای به عشایر استان به‌خصوص در سفرایشان به استان داشتند.

رئیس اداره امور عشایری شهرستان گفت: از تلاش‌ها و زحمات خبرنگاران که شبانه‌روز در حال تلاش هستند صمیمانه تشکر می‌کنیم.

وی افزود: از فرمانداران، بخشداران، ائمه جمعه شهرستان و رئیس دادگستری و دادستان شهرستان و فرماندهان سپاه شهرستان و همه اداراتی که بیشترین حمایت را داشتند تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی در خصوص پنل‌های خورشیدی گفت: در سراسر ایران هیچ پنل جدیدی واگذارنشده است و از سال۱۴٠٠تا کنون شرکت توزیع نیروی برق کشور واگذار نکرده است و این قرار بود که سالانه یک هزار پنل واگذار شود که این مهم تحقق نیافت و منتظر تأمین پنل‌ها از سوی شرکت برق هستیم.

در پایان این نشست از خبرنگاران شهرستان لنده تجلیل شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: