کد خبر: ۳۶۱۹۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۷
یاداشت ارسالی از مخاطب؛
انتظار می‌رفت که موحد به عنوان نماینده مستقیم مردم این استان در مجلس در کنار دو نماینده دیگر، با جدیت تمام برای لغو این مصوبه تلاش کند و صدای اعتراضات مردمی را به گوش مسئولین برساند.

موحد؛ غایبی در دفاع از دنا

پایگاه خبری آوای رودکوف-یاداشت ارسالی از مخاطب:مصوبه جنجالی شورای عالی محیط زیست مبنی بر الحاق مدیریت بخشی از پارک ملی دنا به استان اصفهان، موجی از اعتراضات را در کهگیلویه و بویراحمد برانگیخته است.

مردم این دیار با برگزاری تجمعاتی گسترده، مخالفت قاطع خود را با این تصمیم مخرب اعلام کرده‌اند. اما در میان این همه هیاهو، سکوت دردناک محمد موحد، نماینده مردم کهگیلویه، بهمیی چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی، بیش از هر چیز دیگری به چشم می‌آید.

موحد؛ غایبی در دفاع از دنا

انتظار می‌رفت که موحد به عنوان نماینده مستقیم مردم این استان در مجلس در کنار دو نماینده دیگر، با جدیت تمام برای لغو این مصوبه تلاش کند و صدای اعتراضات مردمی را به گوش مسئولین برساند. اما تاکنون شاهد هیچ اقدام جدی از سوی ایشان نبوده‌ایم. این بی‌تفاوتی و بی‌عملی، سوالات بسیاری را در ذهن مردم ایجاد کرده است.

آیا موحد از اهمیت حیاتی دنا برای مردم استان و کشور آگاه نیست؟ آیا او از عواقب جبران‌ناپذیر این مصوبه بر محیط زیست و اقتصاد منطقه خبر ندارد؟ یا اینکه به دلایل نامعلومی، منافع شخصی یا گروهی را بر منافع ملی و استانی ترجیح داده است؟

سکوت موحّد، خیانتی بزرگ به دنا

سکوت موحد در برابر این تصمیم مخرب، چیزی جز خیانت به مردم و طبیعت نیست. دنا تنها یک کوه نیست، بلکه نماد هویت و فرهنگ مردم کهگیلویه و بویراحمد است. این کوهستان، منبع آب شیرین و هوای پاک برای میلیون‌ها نفر است و نقش مهمی در حفظ تعادل اکولوژیکی منطقه ایفا می‌کند. با الحاق مدیریت بخشی از دنا به استان اصفهان و احداث سدهای متعدد در اطراف آن، این گنجینه طبیعی در معرض نابودی کامل قرار خواهد گرفت.

چرا موحد سکوت کرده است؟

دلایل سکوت موحد می‌تواند بسیار متنوع باشد. برخی معتقدند که او تحت فشار گروه‌های فشار قرار دارد و نمی‌تواند به صورت آزادانه عمل کند. برخی دیگر نیز بر این باورند که او به دلیل وابستگی‌های سیاسی و اقتصادی، از دفاع از منافع مردم استان خودداری می‌کند.

در حالی که محمد موحد به عنوان نماینده مردم کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی انتخاب شده، باید به یاد داشت که کهگیلویه و بویراحمد یک استان واحد هستند و دنا میراث مشترک همه مردم این استان است. جدایی این دو شهرستان از نظر جغرافیایی و سیاسی، به معنای جدایی از دغدغه‌های مشترک زیست‌محیطی نیست. همه نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد موظفند با جدیت برای حفظ این گنجینه طبیعی تلاش کنند و از هرگونه اقدامی که به تخریب آن منجر می‌شود، جلوگیری کنند. انتظار می‌رود سایر نمایندگان استان نیز همچون موحد، پاسخگوی مطالبات مردم باشند و با همدلی و همکاری، برای نجات دنا از این بحران تلاش کنند.

چه باید کرد؟

در این شرایط، مردم کهگیلویه و بویراحمد باید با اتحاد و همدلی، به مطالبات خود ادامه دهند. فعالان محیط زیست، رسانه‌ها و نخبگان جامعه نیز باید با آگاهی‌ رسانی گسترده، افکار عمومی را نسبت به اهمیت این موضوع حساس کنند.

از طرفی، نمایندگان دیگر مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولین کشور نیز باید به این موضوع ورود کرده و برای لغو این مصوبه تلاش کنند.

دنا در سکوت نمایندگانش می‌گرید. موحد با سکوت خود، بزرگترین خیانت را به مردم و طبیعت کرده است. اما امید هنوز از دست نرفته است. با اتحاد و همدلی می‌توانیم از نابودی این گنجینه طبیعی جلوگیری کنیم.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۵
1
0
دنبال منافع خودش هست نه مردم نیازی حتی به رأی مردم ندارد هر وقت بیاید قبول توسط دستگاه نظارتی تایید است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۵
0
1
تنها راه پیشرفت کهگیلویه تشکیل استان جدید با مرکزیت دهدشت هست. باید کهگیلویه بزرگ بازسازی شود.
کهگیلویه مظلوم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۶
0
0
موحد تنها کسی بود که با تقدیم رودخانه مارون به خوزستان بزرگترین خیانت را درحق کهگیلویه مظلوم انجام داد .......................
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: