کد خبر: ۳۶۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۹
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:
راهداری استان از آسفالت قطعه اول مسیر بنه پیر به پهنوک به طول ۶ کیلومتر خبر داد.

راه روستایی  بنه پیر به پهنوک در بهمئی بهسازی و آسفالت شد

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوفاز بهمئی؛مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از بهسازی و آسفالت قطعه اول راه روستایی به طول تقرببی ۶ کیلومتر خبر داد.

مهندس پیمانجو اظهار داشت :بهسازی و اسفالت راه روستایی بنه پیر به پهنوک یکی از مطالبه مهم اهالی ان روستا بوده که با پیگیری های بعمل آمده بعداز انجام امورات اداری و تعیین پیمانکار و تامین قیر به مرحله اجرا رسید.

وی افزود: انشالله با اجرا این پروژه مردم ان روستا از نعمت جاده اسفالته بهرهمند خواهند شد به وضوح روشن است که عدم وجود زیرساخت‌های ارتباطی نقشی اثرگذار در توسعه نیافتن مناطق روستایی دارد و بالعکس توسعه و بهبود راه‌های ارتباطی در روستاها به شکوفایی و رشد هر چه بیشتر این مناطق منجر می‌شود. از آنجا که در سطح کشور پراکندگی جمعیت روستایی وجود دارد طبق برنامه پنجم توسعه باید روستاهای بیشتر از ۲۰ خانوار از جاده و راه‌های مناسب برخوردار و روستاهای بالای ۵۰ خانوار نیز از راه آسفالت بهره‌مند باشند.

مهندس پیمانجو تصریح کرد:توسعه و ارتقای امنیت راه‌های روستایی و فراهم کردن امکانات در روستاها می‌تواند تا حدود زیادی از مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهر جلوگیری کرده و از آسیب‌های ناشی از این مهاجرت‌ها به طور چشمگیری بکاهد. از آنجا که بسیاری از روستانشینان پس از ترک روستای خود به شهر می‌آیند غافل از این هستند که زندگی در شهر مشکلاتی دارد که هرگز آن‌ها در محیط روستا تجربه نکرده‌اند و همین امر سبب می شود بسیاری از آن‌ها برای فرار از مشکلات شهر به حاشیه شهرها پناه ببرند و حاشیه‌نشینی را با مشکلات فراوانش برای جامعه فراهم آورند.

وی افزود: بهبود جاده‌­ها سبب تغییر در بخش حمل‌­ونقل و بهبود امكانات و تسهیلات در بخش سازمان­‌های خدماتی می­‌شود. اجزا عمده این تغییرات در این بخش شامل نهادهای بهداشتی، نهادهای آموزشی، نهاد مالی و گسترش خدمات است

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اظهار داشت : در تلاش هستیم که در کمترین زمان نسبت به مسیر صعب العبور پهنوک اقدامات عاجلانه ای انجام دهیم

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: