کد خبر: ۳۶۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۵
در جلسه ستاد تنظیم بازار عنوان شد؛
مدیر جهاد کشاورزی بهمئی به تخلف نانوایی‌ها در شهرستان اشاره کرد و گفت: طبق دستورالعمل از این پس تنبیه نانوایان در تخلف‌های متعدد، فقط کسر سهمیه آرد نیست بلکه با جریمه سنگین‌تری مواجه خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوفاز بهمئی؛جلسه کارگروه ستاد تنظیم بازار شهرستان بهمئی با محوریت بررسی وضعیت بازار و برنامه ریزی به منظور اتخاذ تدابیر لازم در راستای نظارت بیشتر بر اصناف و خصوصا نانوایی های متخلف تشکیل شد.

 مدیر جهاد کشاورزی بهمئی در این نشست گفت :با توجه به ضرورت نظارت بر بازار شهر و روستا و بازرسی تمامی واحدهای صنفی بالاخص نانوایی ها و تصمیم گیری در خصوص توزیع آردهای روستایی و عشایری با هماهنگی گارگروه تنظیم بازار تشکیل جلسه فوری انجام شد که این جلسه با حضور بازرس فرمانداری ، مدیر جهاد کشاورزی ، رئیس اداره صنعت و معدن ، رئیس اداره تعاون روستایی ، رئیس اداره امور عشایر ، کارشناس اداره دامپزشکی ، کارشناس اتاق اصناف و رئیس اتحادیه خبازان در سالن فرمانداری برگزار شد .

اکبر زکی نژاد بیان کرد ؛ گشت مشترک بازرسی بازار مهمترین اقدام این کارگروه می باشد که طی برنامه ای مشخص سه بار در هفته برای تمامی واحدهای صنفی برگزار خواهد شد که بازرسی نانوایی ها در سه تایم صبح ظهر و عصر باید انجام گیرد تا با نانوایی های متخلف و سودجو برخورد جدی شود .

مدیر جهاد کشاورزی گفت ؛ در این جلسه باتوجه به حساسیت موضوع و جلوگیری از تضییع حقوق مردم مصوبات خوبی صورتجلسه شد که با اجرای دقیق و منظم آنها بدون هیچگونه مماشات با متخلفین واحدهای صنفی بخصوص نانوایی ها برخورد قانونی خواهد شد .

زکی نژاد ادامه داد ؛ نصب تابلو با قید وزن چانه و قیمت نان و تایم کاری در دید مردم ، عدم جابجایی آرد در هر زمانی مگر با در دست داشتن نامه کتبی از جهاد کشاورزی ، کاهش وزن حتی با کمترین درصد ، عدم کیفیت مناسب نان ، عدم رعایت تایم کاری و تعطیلی غیرمجاز ، بستن درب و پنجره های فرعی در محل نانوایی ها و بازرسی منظم عمده فروش های مواد غذایی و واحدهای کوچک تمامی اصناف از مهمترین مصوبات این جلسه بوده که قطعا با دقت و حساسیت ویژه اجرایی خواهند شد. در ادامه برای بعضی عاملیت های روستایی و گزارش تخلفات ، بررسی های قانونی با راستی آزمایی از ساکنین آن روستا و تصمیم گیری های نهایی اقدام خواهد شد .

همچنین برابر قانون کشوری در خصوص نانوایی ها مهمترین مصوبه ، باطل شدن پروانه فعالیت در صورت تکرار ۳ تخلف در یک آیتم صورتجلسه شد .

زکی نژاد در پایان بیان داشت ؛ یکی از تخلفات نگران کننده ی بعضی نانواداران و عاملان آرد روستایی و عشایری توزیع آرد خارج از شبکه (فروش غیرمجاز) بصورت کیسه ای و گاها فله‌ای می باشد که این اقدام باعث بی نظمی در تایم کاری ، وزن چانه و کیفیت نامطلوب و سایر موارد دیگر خواهد شد که از مردم خواهشانه تقاضا داریم در صورت مشاهده بارگیری ، حمل و یا فروش به مجموعه کارگروه تنظیم بازار مستند گزارش داده تا با جدیت برخورد قانونی صورت گیرد .

دموری رئیس اداره صنعت ،معدن‌وتجارت نیز در این جلسه  با اشاره به اینکه نان قوت غالب مردم می‌باشد ، میطلبد که بازرسان اداره جهاد کشاورزی و ادارات صمت و اتاق اصناف لحظه ای موضوع نظارت بر نانوایی ها را رها نکنند ، دغدغه مردم در فضای مجازی بحق بوده و ماهم براساس رسالت کاری وانچه که قانون برایمان وضع نموده موظف به انجام وظیفه هستیم و خواهیم بود .

دموری در پایان افزود تعدادی از نانوایی ها صبح ها تعطیلی غیر مجاز دارند ، که در برنامه بازرسی با حضور ادارات متناظر بر بازار با نانوایی های که صبح بدون دلیل تعطیلی دارند ، برخورد تعزیری و کسر سهمیه آرد در نظر گرفته خواهد شد .

پیرو جلسه گارگروه تنظیم بازار و مصوبات جلسه بازرسی از نانوایی ها صورت گرفت:

گشت مشترک بازار و بازرسی نانوایی ها با جدیت انجام گرفت

جریمه سنگین ۸ واحد نانوایی متخلف

باطل شدن پروانه فعالیت با تکرار سه بار جریمه در یک آیتم

با یک گرم کاهش وزن چانه و کیفیت نامطلوب نان برخورد جدی خواهد شد

هر گونه جابجایی آرد توسط نانواداران تخلف و فروش خارج از شبکه محسوب می شود

تابلو اطلاعات واحد نانوایی در دید مردم باشد

عدم‌ رعایت تایم کاری منتج به جریمه نقدی و کسر آرد خواهد شد

مردم کوچکترین تخلف را به ما گزارش دهند

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: