کد خبر: ۳۶۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۴
اقدامی ماندگار به سبک دادستان بهمئی؛
دادستان عمومی و انقلاب بهمئی به موضوع خط انتقال آب سد کوثر به شهر لیکک ورود کرد.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوفاز بهمئی؛یکی از نیاز های اساسی هر شهرستان تامین آب شرب است که آب شرب در هر شهرستان از نیاز های اصلی به حساب می آید.

طرح آبرسانی به شهر لیکک از سال 1390 آغاز شد و همچنان با پیشرفت 88 درصدی در حال فعالیت است.

این طرح جهت لوله گذاری در ورودی شهرستان بهمئی دو مرتبه با معارضات مردمی رو به رو شد که مرحله اول معارضات مردمی در تاریخ آذر ماه ۱۴۰۲ در نزدیکی پمپ گاز بود و در مرحله دوم بعد از دروازه قرآن شهر لیکک در تاریخ شهریور ۱۴۰۳ با تعطیلی پیش از یک هفته با معارضات مردمی رو به رو شد که با درخواست رئیس اداره منابع آب و ورود به موقعه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهمئی و جلسات پی در پی دادستان با معارضین ، سر انجام معارضات مردمی این پروژه رفع شد و این اقدام دادستان بهمئی یک اقدام ماندگار شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهمئی در آذر ماه ۱۴۰۲ به خبرنگار ما گفت: در راستای احیاء حقوق عامه و اتمام پروژه آبرسانی به شهر لیکک جلسات متعددی جهت حل معارضات محلی برگزار شد و با توجه به کمبود منابع آبی در شهرستان بهمئی و برخورداری مردم شهر لیکک از آب سالم ادارات متولی می بایست اقدامات موثر خویش را در جهت اتمام پروژه انجام دهند و نتیجه را به صورت ماهانه به دادستانی اعلام کنند.

عبدالله حبیبی منش خاطرنشان کرد: بازدید مشترکی که به اتفاق عوامل اجرایی طرح مورد اشاره ،ادارات دارای تأسیسات و مالکان اراضی از مسیر خط فوق الذکر صورت گرفت و تاکید شد با توجه به طولانی شدن طرح آبرسانی از سد کوثر به شهر لیکک و ملی بودن طرح مذکور همه کسانی که به نوعی مالک یا دارای تأسیسات در این مسیر هستند هر چه سریعتر و بر اساس قانون می بایست اقدام به همکاری کنند و به همه (عوامل، مالکان و ادارات ذیربط) تذکر داده شد که طولانی شدن اجرای طرح موجب ضرر به بیت المال و ناامیدی مردم می گردد.

وی بیان کرد: عواقب قصور، کم کاری یا سنگ اندازی در عدم اجرای این طرح مورد بررسی جدی قرار خواهد گرفت و با مقصران احتمالی برخورد صورت می‌گیرد.

معارضات پروژه هآبرسانی شهر لیکک با حمایت دادستان بهمئی مرتفع شده است

در همین راستا رئیس اداره منابع آب شهرستان بهمئی نیز اظهار داشت:: بعد از گذشت حدود یک هفته تعطیلی بخشی از پروژه آبرسانی به شهر بعلت وجود معارضان محلی که با شرکت پیمانکاری سلیم راه گستر تیرداد بوده، با همکاری ویژه دادستان محترم شهرستان و مالکین مسیر جدبد طرح آقایان محنایی ودشتی زاده الخصوص آقای غلامرضا محنایی که همکاریهای شایسته ای داشته اند خوشبختانه از سر گرفته شد.

کریم محسن نیک ادامه داد: از خروجی مخزن 15هزار متر مکعبی تا ورودی شهر لیکک بطول حدود 4.2کیلومتر با شرکت پیمانکاری مذبور بوده که بعلت وجود معارضان محلی برای چهارمین بار تغییر مسیر (واریانت) داده شد و حدود 3 کیلو متر از این مسیر حفر ترانشه ، کانال کنی، لوله گذاری یا جوشکاری شده و ادامه مسیر باقی مانده در دست اقدام می باشد.

وی ضمن تشکر از همکاری های ویژه دادستان محترم و ادارات در پایان افزود: طرح آبرسانی به شهر لیکک در اشکال مختلف از جمله ساخت ایستگاه های پمپاژ و نیرو رسانی به ایستگاهها و ...فعال بوده و درصورت همکاری دستگاه‌های اجرایی خوزستان از جمله بهبهان و مردم محلی شهرستان بهبهان( کشاورزان و مالکین مسیر باقیمانده) و مساعد بودن شرایط به زودی زود شاهد بهره‌برداری این طرح کلان می باشیم.

لازم به ذکر است: پروژه آبرسانی به شهر لیکک که از سال 1390عملیات اجرایی آن آغاز شده همچنان به علت وجود معارضان محلی و دولتی به صورت لاک پشتی فعالیت می نماید.

خبرنگار سامان خوبی زاده

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: