کد خبر: ۳۶۳۱۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰
گريزي بر یک آتش سوزی دیگر در زاگرس؛
مسئولان کشوری ؛ استانی و شهرستانی بهتر است به جای توجیهات معمول و آماربازی های آزار دهنده، در این زمینه تصمیم های سخت بگیرند.

بلوطهای کوه سفید لنده  در آتش نبود امکانات کباب می‌شوند! راستی آقایان دست اندکار دل شما هم می سوزد؟

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛چند روزی است آتش‌ بر جان طبیعت زیبا و کم نظیر کوه سفید لنده افتاد و  بخش‌های زیادی از جنگل‌ها و مراتع این منطقه را درگیر خود کرده است.

آنطور که بخشدار موگرمون به رسانه ها گفت :دامنه آتش در کوه سفید لنده به علت سرعت وزش باد فراگیر شده و بخش‌های زیادی از جنگل‌های بلوط این منطقه در آتش همچنان می‌سوزد.

به گفته ی آخش  حجم آتش‌سوزی به علت وزش باد شدید به‌گونه‌ای است که کنترل را از نیروهای کم تعداد عمل‌کننده در میدان گرفته است.

کوه سفید لنده صعب‌العبور است

کوه سفید لنده صعب‌العبور است و آتش که راه بیفتد دیگر خودرو‌ها کمک نمی‌کنند، گاه باید بیل و شن‌کش به دست با پای پیاده به دل کوه زد.

مسیر کوهستانی است و حضور افراد را کم رنگ می کند؛ خبری از بالگرد برای خاموش‌کردن آتش نیست؛ امکانات محدود و ابتدایی هستند وو همه ی اینها و دهها دلیل دیگر باعث می شود تا زیبا کوی شهرستان لنده که گنجینه ای گرانبها از طبیعت ؛ پرندگان ؛ حیوانات ؛ بلوط ها و گیاهان دارویی است همچنان مغضوب آتش و دود شوند.

همه ما می دانیم که آتش در کمین این مناطق هست و هرساله چنین حوادثی شکل می گیرد اما کمبود امکانات و بی‌مسئولیتی هر ساله نفتی می شود بر پیکر این آتش تا شعله‌ها بیشتر زبانه بکشند و قلب زاگرس بیشتر بسوزد.

کوه سفید لنده ، بلوط‌ها و پوشش گیاهی آن سوخت و قربانی کمبود امکانات شد. گونه‌های نادر حیات وحش می‌سوزند، ریه‌های زمین نابود می‌شوند، ما می‌مانیم و بی‌مبالاتی انسان و بی‌مسئولیتی مسئولین و هوای که هر روز غبار و خاکستر آن را سیاهتر می‌کند.

آقایان مسول راستی شما اشکی هم ریزید؟

راستی آقایان دست اندر کار استانی و کشوری دل شما هم می سوزد؟ شما اشکی هم ریختید؟ آیا ارزش صدها درخت بلوط، صدها بوته نادر کوهی، هزاران پرنده خوش‌خرام، دهها حیوان کمیاب از جان سگ‌های هار که در برخی شهرها معدوم می‌شدند و برخی اعتراض کردند، کمتر و بی‌ارزش‌تر بود؟ آیا برگزاری کنفرانس خبری با رسانه‌ها پس از فاجعه سودی خواهد داشت؟

این دستگاههای عریض و طویل شما با هزاران کارمند در سراسر کشور با آن‌همه امکانات و ماشین‌آلات به چه دردی می‌خورد وقتی برای نجات به‌موقع جنگل‌های مورد استفاده قرار نگیرند؟ بالگرد امدادرسانی هم که در اختیار این شهرستان قرار ندادید . اطلاع‌رسانی و پیشگیری از این نوع حوادث هم که پیشکش!

شما احتمالا بهتر از ما می دانید که تبدیل یک جوانه به درخت بلوط 40 سال طول می کشد. همین یک گزاره برای درک عمق فاجعه سوختن صدها اصله بلوط کافی است.

بهتر است به جای توجیهات معمول و آماربازی های آزار دهنده، در این زمینه تصمیم های سخت بگیرند

مسئولان کشوری ؛ استانی ؛ شهرستانی و نمایندگان مردم بهتر است به جای توجیهات معمول و آماربازی های آزار دهنده، در این زمینه تصمیم های سخت بگیرند و اگر هیچ کاری از دست شان بر نمی آید حداقل یک مرثبه با آن صداهای غرایشان برای بلوط های مظلوم کوه سفید و زاگرس و...... بخوانند.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
0
0
آخ و بی صحابی لنده
بیست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۲
0
0
به همون خبر بعدی که موحد رو پیامبر معرفی کرده، بفرمایید این کوه ها در حوزه استحفاظی شماست
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: