کد خبر: ۳۶۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۶
مردم بخوانند....
این پویش با هدف پیشگیری از آسیب‌های ناشی از کلاهبرداری‌های آنلاین و افزایش دانش عمومی در مورد امنیت مالی از ۲۴ تا ۳۱ شهریور‌ماه در سطح کشور اجرا می‌شود.

پویش خرید امن برای پیشگیری از کلاهبرداری‌های مالی

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف از یاسوج ؛با گسترش استفاده از فضای مجازی و انجام تراکنش‌های آنلاین، احتمال وقوع کلاهبرداری‌های مالی نیز افزایش یافته است. به منظور مقابله با این چالش‌ها و ارتقاء آگاهی عمومی در مورد خریدهای امن، پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان (فتا) اقدام به برگزاری پویشی با عنوان "خرید امن" کرده است. این پویش با هدف پیشگیری از آسیب‌های ناشی از کلاهبرداری‌های آنلاین و افزایش دانش عمومی در مورد امنیت مالی از ۲۴ تا ۳۱ شهریور‌ماه در سطح کشور اجرا می‌شود.

سرهنگ عمرانی‌فر، رئیس پلیس فتای استان کهگیلویه و بویراحمد در این باره اظهار داشت: پویش خرید امن به منظور ارتقاء آگاهی‌های اجتماعی در خصوص شیوه‌های صحیح خرید آنلاین و کاهش وقوع جرایم پرتکرار کلاهبرداری مالی برگزار می‌شود.

وی اشاره کرد: مقابله موثر با جرایم سایبری و پیشگیری و کنترل این جرایم از اهداف اصلی پلیس فتاست.

وی خاطرنشان کرد: در طول این پویش، موضوعاتی مانند کلاهبرداری از طریق آگهی‌های جعلی، عدم پرداخت بیعانه برای خرید از وب‌سایت‌ها و سامانه‌های درج آگهی، و کلاهبرداری‌های مربوط به تجهیزات اسکیمر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سرهنگ عمرانی‌فر همچنین به پرونده‌های موجود در پلیس فتا اشاره کرد و گفت: این پرونده‌ها مربوط به افرادی است که به سبب بی‌توجهی و استفاده از نرم‌افزار‌ها و لینک‌های جعلی موجود در شبکه‌های اجتماعی دچار کلاهبرداری شده‌اند.

او از والدین خواست تا به توصیه‌های پلیس توجه خاصی داشته باشند و تنها از فروشگاه‌های معتبر که دارای نماد اعتماد الکترونیکی از سازمان صمت هستند خرید کنند.

در دنیای امروز، با افزایش پیچیدگی و تعدد روش‌های کلاهبرداری آنلاین، آگاه‌سازی عمومی و تقویت دانش امنیتی برای پیشگیری از وقوع جرایم مالی ضروری است.

پویش خرید امن به عنوان گامی مؤثر در این راستا تلقی می‌شود و انتظار می‌رود اجرای چنین برنامه‌هایی به ارتقاء امنیت تبادلات مالی و کاهش جرایم مرتبط کمک شایانی کند. پلیس فتای استان تأکید می‌کند که مشارکت فعال جامعه در این پویش و رعایت توصیه‌های ارائه شده می‌تواند نقش بسزایی در حفظ امنیت مالی شهروندان داشته باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: