کد خبر: ۳۶۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۳
بخشدار موگرمون لنده خبر داد:
بخشدار موگرمون با اعلام مهار آتش در منطقه کوه سفید لنده گفت: در این آتش سوزی تاکنون بیش از ۷۰ هکتار از منابع ملی و طبیعی طعمه حریق شده است.

پایگاه خبری آوای رودکوف:بخشدار موگرمون در گفتگو با آوای رودکوف با اعلام مهار آتش در منطقه کوه سفید لنده و ضمن تشکر از حضور مدیر کل محترم بحران استانداری و تلاشهای بی وقفه نیروهی مردمی و منابع طبیعی گفت: در این آتش سوزی تاکنون بیش از ۷۰ هکتار از منابع ملی و طبیعی طعمه حریق شده است.

محمد ظاهر آخش تصریح کرد:اتش سوزی کوه سفید از شب نوزدهم شهریور ماه جاری حدود ساعت ۲۱ شروع شد و نیروهای منابع طبیعی و تعدادی از امدادگران مردمی حدودا تا ساعت ۳بامداد موفق به مهار آتش شدند .

وی افزود :به دلیل کوهستانی و شیب زیاد آتش مجددا فوران شده و تا ساعت ده صبح کاملا مهار و پایش شده است متأسفانه شب بیستم حدود ساعت ده شب از فاصله بسیار دورتری مجددا آتش سوزی شروع شد که نیروهای منابع طبیعی با ده ساعت تلاش و نبرد موفق به مهار آتش شدند.

بخشدار موگرمون اظهار داشت:متأسفانه وزش باد غالب کار را از دیروز بعد از ظهر سخت تر نمود و مهار آتش مشکل شد . پوشش مرتعی و توپوگرافی منطقه سرعت آتش سوزی را افزایش و توان جسمی نیروها را به شدت تضعیف نمود .

وی افزود:از دیشب مدیر کل محترم بحران استانداری و همکاران در آتش سوزی حضور پیدا کردند و جانانه کمک کردند. حوالی نماز صبح ، آتش مهار و کار پایش در حال انجام است. جدای از پوشش مرتعی غنی ، درختان بلوط ، بن ، کیکم ، زالزالک ، اوول ، انواع گونه های گیاهی و جانوری با قدمت های متفاوت ، در معرض خطر است. ضمن تشکر از همه عزیزانی که ما را تنها نگذاشتند ، خاصه جان برکفان منابع طبیعی ، نیروهای مردمی ، بسیج ، مجموعه بحران ، کوهنوردان و همنوردان عزیز، انتظار می رود تا مهار و پایش کامل ما را همراهی نمایند .

آخش گفت:در این آتش سوزی تاکنون بیش از ۷۰ هکتار از منابع ملی و طبیعی طعمه حریق شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: