کد خبر: ۳۶۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۳
پای ماجرای سد دنا به ششمین همایش دبیران امر به معروف و نهی از منکر کشور کشیده شد:
دبیر ستاد امر به معروف کهگیلویه و بویراحمد: سد دنا، تصمیمی نابخردانه که خطر نابودی محیط‌ زیست منطقه را در پی دارد.

احداث سد ماندگان نابخردانه و کهگیلویه و بویراحمد در مسیر یک فاجعه زیست محیطی ؛ مسئولان صدای مردم را بشنوند

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف از یاسوج ؛حجت‌الاسلام حمزه پیشقدم، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کهگیلویه و بویراحمد، در ششمین همایش دبیران امر به معروف و نهی از منکر کشور با حضور حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در یاسوج، بر اهمیت حفاظت از محیط زیست بکر دنا تأکید کرد و تصمیم به ساخت سد دنا را نابخردانه و غیر کارشناسی دانست.

احداث سد ماندگان نابخردانه و کهگیلویه و بویراحمد در مسیر یک فاجعه زیست محیطی ؛ مسئولان صدای مردم را بشنوند

ادای دین به تاریخ مبارزاتی مردم کهگیلویه و بویراحمد

پیشقدم با اشاره به تاریخچه مبارزات مردمان استان کهگیلویه و بویراحمد، از نبرد تنگ تامرادی تا شکست پهلوی دوم در جنگ گجستان و فریاد عدالتخواهانه در مسجد شهیدان گچساران، یاد کرد. وی اسم برد از افراد مبارز و فداکار مانند آیت‌الله ملک‌حسینی، سید اصغر حسینی و سید امیر احمد تقوی که با ایستادگی خود مقابل طاغوت، نقش بسزایی در تاریخ مبارزاتی استان داشتند و همچنین از ۲۰۰۰ شهید والامقام استان در جنگ تحمیلی و شهدای نیروی انتظامی یاد کرد که جان خود را فدای اسلام و انقلاب کردند.

ایده‌های پیشقدم برای ترویج فرهنگ امر به معروف

پیشقدم با باور به اینکه بهترین راه برای هدایت الهی، معرفی فرهنگ ناب امر به معروف است، اظهار داشت که این فرهنگ باید با روش‌های هنرمندانه برای نسل حاضر و آینده تبیین شود. وی با اشاره به موفقیت‌های کسب شده در حوزه علمی و ثبت دوره‌های آموزشی، اظهار کرد که این دستاوردها به واسطه تعامل و همکاری نهادها و مدیران مخلص و انقلابی حاصل شده است.

غنی کهگیلویه و بویراحمد و مشکلات موجود

وی با اشاره به منابع خدادادی استان کهگیلویه و بویراحمد، از جمله بیش از ۲۵ درصد نفت و گاز کشور، ۱۰ درصد روان آب‌ها و ۲۰۰۰ گونه گیاهی، یادآور شد که این استان با وجود دارا بودن این منابع غنی، همچنان جز محروم‌ترین استان‌های ایران است. پیشقدم همچنین به پوشش جنگلی گسترده استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد که ۹ درصد جنگل‌های کشور را در بر می‌گیرد.

خطر سد سازی برای دنا

حجت‌الاسلام پیشقدم تأکید کرد که مطالبه اصلی این روزهای مردمان استان حفظ دنای همیشه سرافراز است.

وی از تصمیمات نابجای مرکزنشینان برای ساخت سد در منطقه دنا که بر طبق نظر کارشناسان آینده بسیار خطرناکی دارد و موجب نابودی محیط زیست بکر این منطقه می‌شود، ابراز نگرانی کرد و از مسئولان خواست که صدای مردم را بشنوند و مانع از این تصمیمات غیر کارشناسی شوند.

ایشان با تأکید بر اهمیت حفظ محیط زیست و منابع طبیعی بادر صیانت از آنها، نشان داده است که دغدغه‌های مردم منطقه را در اولویت کاری خود قرار داده و همچنان در راستای دفاع از حقوق و منافع عمومی، گام برمی‌دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: