کد خبر: ۳۶۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۴
آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری:
آیت الله حسینی بوشهری در دیدار مسئولان سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی: در نگاه خداوند متعال میان زن و مرد تفاوتی نیست.

در نگاه خداوند متعال میان زن و مرد تفاوتی نیست

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف بنا بر اعلام روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار با رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی و جمعی از مسئولین این سازمان، ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم – صلی الله علیه و آله – و امام صادق – علیه السلام – گفت: از ابتکارات، خلاقیت‌ها و نوآوری‌هایی که به حسب نیازهای زمان توسط جهاد دانشگاهی انجام می‌گیرد، تقدیر و تشکر می‌کنم. جهاد دانشگاهی اقیانوسی است که می‌توان همه گوهرها را در آن صید کرد.

دانشجو اگر بخواهد می‌تواند منشأ تحولی بزرگ در جامعه باشد

وی افزود: از نام «دانشجو»، آرمان گرایی، عدم تعلق و یک نوع وارستگی از دنیا به ذهن می‌آید. دانشجوی ما اگر بخواهد می‌تواند منشأ تحولی بزرگ در جامعه باشد و علت اینکه دشمنان ما به دانشگاهیان طمع دارند، همین نقش اثرگذار دانشجوست. لذا موج آفرینی می‌کنند تا یک فضای غبارآلودی درست کنند و دانشجو را در یک باتلاق گرفتار کنند.

امام جمعه قم با اشاره به نقش محوری فرهنگ اظهار داشت: برداشت من این است که فرهنگ پایه و اساس است. یعنی مسائل سیاسی، اجتماعی و حتی اقتصادی نیز حول محور فرهنگ به عنوان یک اصل، شکل می‌گیرند؛ چرا که فرهنگ مبناست و در حقیقت به جهان بینی ما متصل است.

وی خطاب به مسئولین جهاد دانشگاهی ابراز داشت: ممکن است الان کار شما به چشم نیاید؛ اما شما خدمات زیربنایی انجام می‌دهید و نسلی را تربیت می‌کنید که سفیران و مبلغانی توانمند در سطح خانواده و سایر دانشجویان هستند.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: دانشجو به خاطر روح انسانیت و فطرت پاک خود، هر جا حق باشد پیگیری می‌کند و اگر احساس نماید که مسیری را اشتباه رفته است، آن را اصلاح می‌کند.

انسان اگر مربی نداشته باشد راه دیگری را خواهد پیمود

وی با تأکید بر جایگاه تربیت در آموزش بیان داشت: خداوند برای رشد و تعالی ما ضابطه تعیین کرده است و حتی گیاهان نیز اگر بدون توجه و رسیدگی باشند، آن گونه که می‌خواهید رشد نخواهند کرد. انسان نیز اگر تربیت نشود و مربی نداشته باشد، مسیر دیگری را خواهد پیمود.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش زنان در جامعه عنوان کرد: خداوند می‌فرماید «مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِنْ ذَكَرٍ أَوْ أُنْثَى وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْيِيَنَّهُ حَيَاةً طَيِّبَةً» یعنی در نگاه خداوند متعال برای رسیدن به کمال، میان زن و مرد تفاوتی نیست. در قرآن، هم الگوهای مردانه و هم الگوهای زنانه وجود دارند و معنای آن این است که مسیر برای رسیدن به کمال باز است. زنان هرگاه با حفظ ضوابط و حدود دینی در جایی حضور پیدا کرده‌اند، با تمرکز بیشتری نسبت به مردان کار را به سرانجام رسانیده‌اند.

دشمن علاوه بر هویت مذهبی به دنبال گرفتن هویت ملی ما نیز هست

وی ضمن اشاره به مسئله مهاجرت نخبگان و دانشجویان به خارج از کشور ابراز داشت: دشمن علاوه بر هویت مذهبی، به دنبال گرفتن هویت ملی ما نیز هست. لذا غرب را به عنوان کعبه آمال معرفی می‌کند تا دانشجویان و نخبگان ما بروند؛ البته اینکه دانشجویان برای تحصیل به خارج از کشور بروند اشکالی ندارد – ما پیامبری داریم که شاعر می‌گوید «چنین گفت پیغمبر راستگوى‏***ز گهواره تا گور، دانش بجوى» – اما باید برگردند و این کشور را آباد کنند، چرا که پایه و اساس اینجاست.

وی در پایان خطاب به مسئولین جهاد دانشگاهی تصریح کرد: حوزه علمیه با تمام وجود پشتیبان شماست. اقدامات شما را رصد می‌کنیم و برای شما دعا می‌کنیم.

سازمان دانشجویان وظیفه طراحی و اجرای فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌های کشور را بر عهده دارد

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه که به مناسبت بیست و پنجمین سالروز تأسیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی برگزار شد، دکتر رضا فریدزاده، رئیس سازمان دانشجویان، گزارش مبسوطی از فعالیت‌های این سازمان در سرفصل‌های تولید محتوای آموزشی، همایش‌ها و اردوها، مسابقات، جشنواره طریق جاوید، دبیرخانه شهدای دانشجو، مرکز انقلاب اسلامی، باشگاه مناظرات دانشجویان ایران و مسابقه مناظره بین المللی، ارائه کرد.

وی ابرازد اشت: سازمان دانشجویان یکی از سازمان‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی است که وظیفه طراحی و اجرای فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌های کشور را بر عهده دارد و خبرگزاری ایسنا شاید اولین خروجی و فعالیت شاخص فرهنگی این سازمان است.

برگزاری اردوهای آشنایی با دستاوردهای انقلاب اسلامی، برگزاری دوازده دوره مناظرات دانشجویی و فعالیت 45 شعبه، پنج مرکز تخصصی و شش دبیرخانه دانشجویی در سراسر کشور، از دیگر سر فصل‌های گزارش رئیس سازمان دانشجویان در این دیدار بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: