کد خبر: ۳۶۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۴
معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد از آموزش مباحث ایمنی به دانش آموزان حاشیه راههای سطح استان در آستانه بازگشایی مدارس توسط اداره ایمنی و ترافیک استان خبر داد.

آموزش مباحث ایمنی به دانش آموزان حاشیه راههای کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد از آموزش مباحث ایمنی به دانش آموزان حاشیه راههای سطح استان در آستانه بازگشایی مدارس توسط اداره ایمنی و ترافیک استان خبر داد.

مهرجو فرخی معان حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: با هدف آموزش به دانش آموزان مدارس حاشیه راه ها و با برنامه ریزی صورت گرفته در سال جاری تعداد 40 باب مدرسه حاشیه راه ها که حدود هزار و 300 دانش آموز مقطع ابتدایی در آن مشغول به تحصیل می باشند از این آموزش ها بهره مند شدند.

وی در ادامه گفت: این طرح توسط اداره ایمنی و ترافیک در راستای افزایش ضریب ایمنی تردد دانش‌آموزان، آموزش و آگاه‌سازی نسبت به مقررات ایمنی عبور و مرور در راه مدرسه، خیابان و جاده‌ها، وسایل نقلیه و خطرات ناشی از بی توجهی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و نهادینه کردن فرهنگ ایمنی و ترافیکی اجرا شده است.

معاون حمل و نقل افزود: در این پروژه فرهنگی که در قالب برنامه‌های آموزشی اجرا می‌شود، ضمن ارائه آموزه‌های سمعی- بصری، نسبت به توزیع و اهدا اقلام متنوع شامل کیف، دفتر، جامدادی، کتابچه‌های آموزشی که منقش به المان‌های ترافیکی هستند به دانش آموزان اهدا می شود.

فرخی یادآور شد: علاوه بر آموزش های نرم افزاری به دانش آموزان مدارس حاشیه راه ها ایمن سازی فیزیکی در محدوده این مدارس با نصب تابلوهای محدودیت سرعت و سبقت ممنوع، خط کشی عابر پیاده، نصب سرعت گیر و نصب چراغ چشمک زن به منظور آرام سازی ترافیک، ایجاد امنیت لازم برای تردد دانش آموزان فراهم شده است.
منبع: روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: