کد خبر: ۳۶۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۸
آوای رودکوف گزارش می دهد ؛
جلسه اعضای جبهه فرهنگی شهرستان لنده در راستای مطالبه‌گری و بیان مشکلات و مسائل شهرستان با دادستان در دفتر اداره تبلیغات اسلامی برگزارگردید.

به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف؛جلسه اعضای جبهه فرهنگی شهرستان لنده در راستای مطالبه‌گری و بیان مشکلات و مسائل شهرستان با دادستان در دفتر اداره تبلیغات اسلامی برگزارگردید.

در ابتدای این دیدار تورج کمالی مسئول جبهه فرهنگی شهرستان ضمن تشریح و تبیین وضعیت کنونی حزب الله و جبهه‌ی مقاومت و همچنین شهادت سیدحسن نصرالله به تأثیر حمله موشکی مقتدر سبزپوشان دلیر سپاه پاسداران در معادلات منطقه پرداختند.

مسئول جبهه فرهنگی انقلاب شهرستان، هدف اصلی این نشست را، مطرح کردن مشکلات شهرستان و ارائه راهکار برای رفع این معضلات عنوان کردند و ضمن تشکر و قدردانی از زحمات و تلاش‌های داداستان محترم، به بیان مصادیقی از آسیب‌های اجتماعی و تخلفات و جرائم موجود پرداخته و اعلام آمادگی کردند که جبهه‌ی فرهنگی با تمام ظرفیت و توان تشکیلاتی خود آماده هر نوع همکاری با دستگاه قضایی شهرستان هستند.

در ادامه تعدادی از اعضای جبهه فرهنگی موضوعات مختلفی را در راستای مطالبه‌گری و رفع مشکلات مردم شهرستان درحضور آقای رستم نژاد دادستان محترم شهرستان لنده بیان نموده اند.

اهم موضوعات مطرح شده در این جلسه:
۱- وضعیت زمین‌های زراعی و ملی شهرستان در روستاهای مختلف و دفاع از حق کشاورزانی که سالهاست مالکیت برخی زمین ها را برعهده دارند.

۲-زمین خواری برخی افراد و واگذاری زمین‌های ملی به بهانه اجرای طرح و پروژه‌های مختلف به صاحب نفوذان در شهرستان لنده با مستندات متقن

۳-وضعیت نامناسب کلوپ های شبانه و همچنین قماربازی نوجوانان و جوانان و سایت‌های شرط‌بندی بالاخص در زمان بازگشایی مدارس

۴-بحث موانع تولید و کسب و کار از طرف برخی مسئولین و ادارات که باعث دلسردی جوانان جهت روی آوردن به ایجاد بنگاه‌های تولیدی در لنده می شود، همچنین موضوع کارخانه یخ لنده

۵-برخورد نادرست بانک های شهرستان در قیاس با بانک‌های شهرستانهای دیگر استان در پرداخت وام‌های ازدواج و دیگر تسهیلات

۶-عدم برخورد با راکبان موتورسوار نونهال بدون کلاه ایمنی و گواهینامه و...

۷- بحث کارت‌های اجاره‌ای و لزوم برخورد قاطع با عاملان این قضیه

۸- موضوع پروژه‌های درون شهری و تأخیر و تعلل در این پروژه‌ها و اختلال در رفت وآمد مردم در خیابان‌ها و کوچه‌های فرعی شهرستان

۹-مشکلات صندوقهای سرمایه‌گذاری و مالباختگان کثیر شهرستان

۱٠-بن بست بودن لنده و وضعیت نامناسب جاده‌های روستایی و شهری شهرستان

۱۱-عدم نظارت درست بر بازار و اختلاف قیمت یک کالای مشابه در مغازه های مختلف

در ادامه نیز رضا رستم نژاد دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قبل از پاسخ به مطالبات اعضای جبهه فرهنگی، ضمن  قدردانی از حاضرین در خصوص اقدامات فرهنگی و فعالیت‌های جهادی و... که بطور غیر مستقیم باعث کاهش تخلفات و جرائم مختلف میگردد، و بر کارهای فرهنگی در بحث پیشگیری از وقوع جرم تاکید نمودند و اظهار داشتند که بسیاری از اسیب ها فرهنگی با پیگیری و ورود فرهنگی حل خواهد شد و در کج روی ها و انحرافات اجتماعی نیاز به همبستگی و اراده همگانی متولیان فرهنگی و جامعه فرهنگی خواهد داشت و دستگاه قضایی نیز پشتیان و همراه این نهاد ها برای پیشبرد این اهداف مهم است.

وی در ادامه ضمن  پاسخ به سوالات فعالان حوزه فرهنگ از عملکرد دستگاه قضایی ،در خصوص عملکرد دادگستری لنده در پیشگیری و برخورد با جرایم و اسیب های ناشی از قمارآنلاین و کارتهای اجاره ای اظهار داشتند:ه دادگستری با همکاری پلیس تخصصی فتا در بحث پیشگیری اقدامات ارزشمندی انجام داده از جمله برگزاری جلسات با مردم در سالن خدیجه کبری برای چند نوبت و اطلاع رسانی به مردم در خصوص عواقت و مجازات کارتهای اجاره ای و نصب بنر در ورودی شهر با همراهی شهرداری در خصوص ضمانت اجرای کیفری اجاره کارتها و همچنین حضور در مدارس و توجیه دانش آموزان و اطلاع رسانی در این خصوص و همچنین شناسایی سردسته گان و گیرندگان کارتهای اجاره در لنده و تشکیل پرونده قضایی و رصد اموال این متهمان و شناسایی اموال و عواید ناشی از قمار و صدور دستور توقیف اموال این اشخاص و دستگیری تعدادی از این افراد و تعقیب تمامی لیدر های اصلی مرتبط با این قضیه و صدور احکام قاطع در این پرونده ها اشاره نمودند.

ایشان در ادامه در خصوص موضوع صندوق های سرمایه‌گذاری لنده اشاره نمودند و اظهار نمودند که در این پرونده اقدامات خوبی توسط دستگاه قضایی صورت گرفته و پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است و بخشی از اموال مالباختگان شناسایی و توقیف گردیده و با توجه به اینکه کارشناسی پرونده به تمامی مالباختگان ابلاغ گردید و تعدادی به کارشناسی اعتراض نموده در حال رسیدگی به اعتراض مالباختگان بوده و پس از بررسی اعتراضات بزودی بخشی از اموال مالباختگان پرداخت و طلب آنها تسویه خواهد شد و در این خصوص بزودی اطلاع رسانی به مالباختگان صورت خواهد گرفت.

دادستان لنده افزود: درباره زمین خواری و واگذاری زمین‌های ملی برخوردهای قاطعی صورت گرفت و اگر کسی از مردم شهرستان مورد خاصی را در نظر داشته باشند با ارائه مستندات به دادستانی و سازمان بازرسی اعلام نمایند نمایند قطعا دستگاها قضایی با همراه سازمان بازرسی تمامی موارد را بررسی و در صورت احراز بزه با شخص خاطی برخورد قاطع خواهد نمود.

همچنین ایشان به رشد فضای مجازی و نظارات بر اماکن خدمات رسان از جمله آرایشگاها و کافه ها و عطاری ها اشاره نمودند و اعلام نمودند که در حوزه برخورد با مجرمان فضای مجازی اسامی بالاخص اشخاصی که سابقا اسامی افرادی را در فضای مجازی انتشار دادند اعلام نمود که با صدور احکام اشد به زندان معرفی و در حال تحمل حبس بوده و در خصوص کافه ها و ارایشگاها و عطاری ها نظارت ها توسط پلیس اماکن و این مرجع برای چند نوبت صورت گرفته و مجدد تحت رصد قرار می گیرند و در صورت هرگونه جرم توسط این اماکن با گردانندگان و متصرفان برخورد قاطع صورت و امکنه نیز پلمپ خواهد شد.

در ادامه رستم نژاد عنوان کردند: عملکرد دستگاه قضایی شهرستان در بحث رفع معارضات و ایمنی راهای ارتباطی و ورود در بحث کم ابی ها و گران فروشی ها سطح بازار و ورود در ترک فعل مدیران که جزء وظایف ذاتی سایر دستگاه بوده کامل مبرهن و مشخص است و در خصوص پیگیری این مسائل و ورود به ترک فعل هامستدات در دادستانی موجود بوده و این نشان می دهد که این دستگاه با هیچ کس در زمینه برقراری عدالت و برخورد با ترک فعل ها تعارف و مماشاتی نخواهند داشت، با سفارشات و واسطه‌گری برای دخالت در رای دستگاه قضا برخورد جدی و قاطع خواهیم کرد.

وی بیان کرد: در جلسات با مسئولین ادارات خواسته های مردم را که از زبان اعضای جبهه فرهنگی عنوان شده، مطرح و در حد توان پیگیری خواهند نمود.همچنین ایشان از اعضای جبهه فرهنگی خواستند همکاری لازم را با دادستانی شهرستان جهت تسریع در حل مشکلات و خواسته های مردم داشته باشند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: