به گزارش پایگاه خبری آوای رودکوف، مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه پیام نور کهگیلویه و بویراحمد، با معرفی دکتر سیروس شاکری بهعنوان سکاندار جدید این دانشگاه برگزار شد. او که به رویکرد اخلاقمدار، قانونمدار و آرامش در مدیریت شهره است، با شعار «دانشگاه نسل چهارم» وعده تحولی بنیادین از توسعه رشتهها تا ارتقاء زیرساختها را داد.
یاسوج – آیین تکریم و معارفه رؤسای پیشین و جدید دانشگاه پیام نور استان کهگیلویه و بویراحمد، با حضور جمعی از مسئولان استانی، دانشگاهیان و دانشجویان برگزار شد. در این مراسم، دکتر سیروس شاکری، دانشیار رشته خاکشناسی و از مدیران پرافتخار استان، بهعنوان رئیس جدید دانشگاه معرفی و از تلاشهای ارسلان بینیاز، رئیس سابق، تقدیر شد.
دکتر شاکری که سابقه ریاست واحد لیکک، ریاست مرکز یاسوج، مدیریت پژوهش و کارآفرینی استان، مدیر نظارت و تضمین کیفیت و معاونت آموزشی و پژوهشی را در کارنامه دارد، اینک با رویکردی تحولگرایانه و عنوان «دانشگاه نسل چهارم» عزم خود را برای رشد و تعالی دانشگاه جزم کرده است.
وی در مراسم معارفه، بر لزوم عبور از رویکرد صرفاً آماری و ثبتنامی تأکید کرد و گفت: «دانشگاه باید به یک مرکز علمی و فرهنگی پویا تبدیل شود. راهاندازی شرکتهای دانشبنیان، تجهیز و توسعه دو مرکز رشد استان و تقویت فعالیتهای پژوهشی در اولویت برنامههاست.»
در گزارش رئیس سابق، افزایش تعداد دانشجویان از ۳۸۰۰ نفر در سال ۱۳۹۹ به ۶۶۰۰ نفر در سال جاری و برگزاری بیش از ۳۰۰ رویداد فرهنگی از جمله دستاوردها ذکر شد؛ اما کمبود امکانات فیزیکی، عدم وجود فضای ورزشی مناسب، سرویس حملونقل ناکافی، محدودیت کتابخانه و رشتههای تحصیلی، همچنان چالشهای مهم دانشگاه بود.
دکتر شاکری با اشاره به این محدودیتها، وعده داد: «در مدت یک ماه آینده، حداقل ۱۰ رشته تحصیلی جدید راهاندازی خواهد شد تا دانشجویان استان، ناگزیر به مهاجرت علمی نباشند.» وی همچنین بر همکاری با نیروهای سیاسی، نخبگان و ظرفیتهای استانی برای تحقق اهداف دانشگاه تأکید کرد.
در پایان سخنان خود، رئیس جدید پیام نور استان گفت: «تحقق اهداف دانشگاه بدون همدلی، همکاری و تلاش مستمر همه اعضای هیأت علمی و کارکنان ممکن نیست. امیدوارم با اتحاد و همگرایی، پیام نور کهگیلویه و بویراحمد به جایگاه شایسته علمی و فرهنگی خود برسد.»
با آغاز مدیریت دکتر شاکری، امیدها برای ارتقاء جایگاه دانشگاه بهعنوان قطب علمی و فرهنگی استان بیش از پیش زنده شده و انتظار میرود این رویکرد عملگرایانه، مسیر دانشگاه نسل چهارم را هموار سازد.