« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۴۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۴
مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد گفت: امیرعلی در بین پسران و فاطمه در بین دختران بیشترین فراوانی را در این استان دارد

 به گزارش آوای دنا ،سید محمد علی تقوی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار کرد: اگر روند رشد جمعیت به همین روند کنونی پیش برود طی 30 سال آینده به سمت یک جمعیت سالخورده پیش می رود.

وی با اشاره به رسالت خبرنگاران برای افزایش جمعیت، افزود: رسانه ها باید در این زمینه اگاهی لازم را به مردم ارائه دهند و در این زمینه تلاش کنند.

تقوی خاطرنشان کرد: تاکنون یک میلیون و 125 هزار سند در ثبت احوال استان آرشیوه شده که اطلاعات آنها در فضای مجازی به صورت مکانیزه استفاده می شود.

وی عنوان کرد: در گذشته هر کدام از متقاضیان دریافت خدمات سجلی باید به محل صدور مراجعه می کردند که با اجرای این طرح در هر کجای کشور فرد می تواند به یکی از ادارت ثبت احوال مراجعه و خدمات لازم را دریافت کند.

تقوی با اشاره به اینکه 8 دفتر پیشخوان دولت در استان خدمات ثبت احوال را ارائه می دهند، تصریح کرد: با پیگیری های انجام شده این تعداد تا پایان امسال به 16 مورد می رسد.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد از تغییر نام 313 نفر، تغییر نام خانوادگی 3 هزار و 301 نفر  و 33 مورد تغییر سن در کمیسیون تشخیص سن این اداره خبر داد.

تقوی افزود: در سال گذشته 33 هزار و 728 جلد شناسنامه مکانیزه برای افراد بالای 15 سال و 15 هزار و 909 جلد برای نوزادان صادر شد در حالی در 3 ماهه اول امسال برای افراد بالای 15 سال برای 9 هزار و 5 نفر و نوزادان 3 هزار و 601 جلد صادر شد.

وی ابراز کرد:  در سال گذشته 15 هزار و 909 مورد ولادت در استان داشتیم که از این میزان 57 درصد شهری و مابقی روستایی است.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد گفت: همچنین در سال گذشته 2 هزار و 805 مورد ثبت فوتی داشتیم که از این تعداد 60 درصد شهری، 39 درصد روستایی و یک درصد نیز نامعلوم است.

تقوی افزود: همچنین در سال گذشته 7 هزار و 741 مورد واقعه ازدواج در استان ثبت که این تعداد 88 درصد شهری و 12 درصد روستایی است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در سال گذشته هزار و 205 واقعه طلاق در استان ثبت که از این تعداد 86 درصد شهری و 14 درصد روستایی است.

تقوی با اشاره به اینکه در 3 ماهه اول امسال هزار و 973 مورد ازدواج در استان ثبت شده که شاهد افزایش 1.2 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم، اظهار کرد: در این مدت 3 هزار و 601 مورد ولادت در استان ثبت شده است.

وی گفت: در 3 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در زمینه طلاق شاهد کاهش 3 درصدی هستیم به طوری که 223 مورد طلاق ثبت شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: