« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۴۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۱
نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی و چرام در مجلس،گفت: متأسفانه عشایر برخی از نقاط کشور به دلیل نبود آب شیرین به منظور تأمین آب شرب مورد نیاز خود مجبور به مصرف آب تلخ هستند

 

به گزارش آوای دنا ،سید علی محمد بزرگواری درگفت و گو با خبرنگار حوزه انتخابیه خبرگزاری خانه ملت، بابیان اینکه بخش بزرگی از استان کهگیلویه و بویر احمد را جامعه عشایری تشکیل می دهد،گفت: حدود 11 هزار و 200 خانوار عشایر در استان کهگیلویه و بویر احمد وجود دارد که متأسفانه این اقشار با مشکلات عدیده ای مواجه هستند.

نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی و چرام در مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد: عشایر استان کهگیلویه و بویر احمد در فصول گرم و سردسال به مناطق ییلاقی و قشلاقی کوچ می کنند که متأسفانه در زمان کوچ با مشکلات عدیده ای چون ناهموار بودن راه ها مواجه اند.

عشایر از نبود جاده قابل دسترسی و هموار رنج می برند

این نماینده مردم در مجلس نهم،اظهارداشت: درحال حاضر اصلی ترین مشکل عشایر استان کهگیلویه و بویر احمد نبود جاده هموار و مناسب برای کوچ است.

بزرگواری،افزود: متأسفانه اکنون به دلیل عدم تخصیص اعتبارات لازم از سوی مسئولان دولتی عشایر از نبود جاده قابل دسترسی و هموار رنج می برند به همین جهت تا زمانی که اعتبارات فراهم نشود امور عشایر نمی تواند عملکرد مؤثری در حل مشکل راه عشایر داشته باشد.

نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی و چرام در مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد: عشایر استان کهگیلویه و بویر احمد به ویژه در مناطق سردسیر آب شرب و آب دامپروری مورد نیاز خود را از طریق چشمه ها تأمین می کنند.

ضرورت ساخت منبع آب در جهت تأمین آب عشایر

این نماینده مردم در مجلس نهم،اظهارداشت: بازسازی و ساخت منبع در چشمه های آب به منظور سهولت درتأمین آب شرب و آب دامپروری عشایر بسیار ضرورت دارد.

بزرگواری،افزود: با اعتبار بسیار کمی که دولت به امور عشایر تخصیص داده در برخی نقاط رضایت مندی مردم را ایجاد کرده اما در بیشتر نقاط مردم عشایر با مشکل نبود آب شرب و آب دامپروری دست و پنجه نرم می کنند.

عشایر آب تلخ مصرف می کنند

نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی و چرام در مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد: متأسفانه در برخی از نقاط کشور،عشایر به دلیل نبود آب شیرین به منظور تأمین آب مورد نیاز خود مجبور به مصرف آب تلخ هستند.

این نماینده مردم در مجلس نهم،اظهارداشت: با توجه به اینکه بخش بیشتری از گوشت و لبنیات سالم در استان و کشور از سوی دام های عشایر تولید می شود به همین جهت دولت باید تأمین دارو برای دام های عشایر را در دستور کار خود قرار دهد.

عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس،گفت:دولت باید هر چه سریعتر با تخصیص اعتبارات لازم تأمین آب شرب و آب دامپروری،دارو برای دام های و هموارسازی جاده ها برای عشایر استان کهگیلویه و بویر احمد را در دستور کار خود قرار دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: