« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۵۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۸
فتنه ۸۸ یک کودتای اسرائیلی و آمریکایی برعلیه انقلاب اسلامی بود و عده‌ای نیز در داخل کشور دنبال قدرت‌طلبی بودند، قبل از آن شعار مردم را می‌دادند زمانی که فهمیدند مردم اعتناء نکردند در مقابل مردم ایستادند

 به گزارش سایت تحلیلی خبری آوای دنا  avayedena.com:
علیرضا زاکانی در مراسم بزرگداشت ۹ دی در مصلای یاسوج با اشاره به دو ویژگی که سبب پیروزی انقلاب اسلامی ایران افزود: انگیزه الهی و وحدت کلمه برای رسیدن به اهداف عالی بود و اولین ویژگی فتنه ۸۸ این بود که هر دو ویژگی استمرار انقلاب را مورد هدف قرار داده بود.

وی اظهارکرد: ۹ دی انقلابی بود که در آن بزرگترین توطئه دشمن بر علیه انقلاب اسلامی نقش بر آب شد. فتنه‌گران دنبال فراهم کردن شرایطی بودند که همه دستاوردهای ملت رشید ایران را به یغما داد.

وی با بیان این‌که «وقتی در مورد ابعاد فتنه ۸۸ صحبت می شود برخی می‌گویند یک دعوای شخصی و جناحی بود» ادامه داد: فتنه ۸۸ سطح آن دعوای شخصی و جناحی نبود البته برخی عناصر ساده لوح می‌گویند که اگر گفته آقای احمدی‌نژاد در مناظرات نبود آقای موسوی و کروبی تن به قانون می‌دادند. با گفته آقای احمدی‌نژاد کاری نداریم؛ چراکه بصورت شفاف نارضایتی نسبت به ایشان اعلام شد اما ابعاد فتنه کجا و همچون اشتباهی از سوی احمدی‌نژاد کجا؟ برخی به سادگی می‌خواهند این دو موضوع را برابر هم قرار دهند و دنبال کنند که ابعاد عمیق فتنه را مردم فراموش کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: فتنه ۸۸ یک کودتای اسرائیلی و آمریکایی برعلیه انقلاب اسلامی بود و عده‌ای نیز در داخل کشور دنبال قدرت‌طلبی بودند، قبل از آن شعار مردم را می‌دادند زمانی که فهمیدند مردم اعتناء نکردند در مقابل مردم ایستادند. یکی از جنایت‌های فتنه‌گران امید دادن به دشمنان انقلاب اسلامی بود. تحریم‌ها یکی از مواردی بود که فتنه‌گران زمینه آن را فراهم کردند و بیشتر تحریم‌ها بعد از فتنه سال ۸۸ وضع شدند.

وی اظهار کرد: پتانسیل‌های عظیمی در انتخابات سال ۸۸ بود که انقلاب اسلامی را از موانع متعدد و فراوان عبور می‌داد اما فتنه‌گران این پتانسیل را مخدوش کردند و سرمایه‌های این پتانسیل را از ملت ایران گرفتند.

وی با بیان این‌که «جرم دیگر فتنه‌گران بی‌توجهی به حقوق مردم بود»، افزود: در بی‌توجهی به حقوق مردم کار را به جایی رساندند که پای خود را روی حق و آراء مردم گذاشتند. از خطوط قرمز انقلاب اسلامی عبور کردند و فرمایشات مقام معظم رهبری را نادیده گرفتند. در سال ۸۸عده‌ای قانون‌شکنی کردند و فتنه برنامه‌ریزی دقیق ۱۰ساله بود که در آن بنا بود اساس انقلاب اسلامی هدف قرار بگیرد.

زاکانی اظهارکرد: ۹دی شاخصی برای حضور همه حناح‌ها و گروه‌ها در دفاع اسلام، تبعیت از رهبر معظم انقلاب اسلامی و پاسداشت خون شهداء و امام شهداست. مردم باید هوشیار باشند عده‌ای می‌خواهند ایام‌الله این کشور از جمله ۱۵ خردادماه که آغاز انقلاب ماست و ۹ دی ماه سال ۸۸ که بعنوان یوم الله در تاریخ ثبت شد، کم‌رنگ شود. فتنه سال ۸۸ دانسته یا نادانسته توسط عناصری هدایت و دنبال شد که باید سبب بیداری و هوشیاری ما نسبت به آن‌ها شود.

وی با بیان این‌که «ادعای فتنه‌گران تقلب بود»، تصریح کرد: نباید ابعاد مختلف فتنه سال ۸۸ را فراموش کرد و درست که فتنه یک امر جهانی بر علیه انقلاب اسلامی بود اما عده‌ای در داخل کشور زمینه آن را فراهم کردند. خیرخواهی که از دولت می‌خواهیم اینست که دولت باید دقت کند که فتنه‌گران با چهره‌ای دیگر بر نگردند. به هر حال این درد بزرگ را ما باید کجا ببریم که عده‌ای زمینه را فراهم کردند تا دشمن جری شد و آبروی نظام برود.

وی اظهار کرد: اخیرا برخی از آقایان توصیه به اخلاقی کردند که خوب نیست راجع به به برخی‌ها صحبت شود. خب تهمت و دروغ بد است، اما تهمت تجاوز به نظام و دروغ تقلب را باید نفی کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این‌که «این انقلاب بر خون شهداء استوار است»، گفت: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد همیشه پیمانش را با انقلاب و ولایت استوار داشته و در همه صحنه ها حضور پر شور و گسترده ای داشتند. یوم الله ۹ دی هم شاخص همه جریانات سیاسی از جمله اصوالگرا و اصلاح طلب است و همه باید نسبت خود را با این روز معین کنند.

 

ایسنا/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: