« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۵۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱
مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای توسعه جنگل‌های زاگرس بیش از ۲۰۰ کیلوگرم بذر بلوط در هشت هکتار از پارک ملی دنا و دنای غربی کاشته شد

سایت تحلیلی خبری آوای دنا  avayedena.com:

به گزارش ايرنا، "عطا پورشیرزاد" گفت: این میزان بذر در جنگل‌هایی که بر اثر آتش‌سوزی یا دیگر عوامل تخریب یا کم پوشش شده بودند، کاشته شد.

وی گفت: جنگل‌های بلوط غرب ایران با وجود خدمات و کارکردهای بسیار زیست بومی در زمینه تولید آب و هوای سالم، با قدمتی حدود پنج هزار سال از دیدگاه اکولوژیک جنگل‌هایی جوان و آسیب‌پذیر هستند.

پور شیرزاد افزود: اکنون زوال و خشکیدگی درختان بلوط از مهم‌ترین تهدیدات تنوع زیستی جنگل‌های غرب ایران است.

وی گفت: در پی تغییرات اقلیم و کاهش سطح آب زیرزمینی، زادآوری طبیعی درختان بلوط به شدت کاهش یافته و باعث تشدید ورود ریزگردها شده است.

پورشیرزاد افزود: با اجرای این طرح مشارکت مردم به عنوان بهره‌برداران اصلی جنگل‌ها و مراتع برای حفظ این سرمایه‌های خدادادی به ویژه در پیشگیری از تخریب بیش‌تر می‌شود.

وی گفت: طرح حفاظت از تنوع زیستی زاگرس مرکزی به منظور یکپارچه‌سازی بهره‌برداری پایدار و حفاظت از تنوع زیستی در فعالیت‌های اقتصادی و برنامه‌ها و طرح‌های بخش‌های دولتی، اقدام به تدوین راهبردهای توسعه برای مدیریت بهره‌برداری منابع در محدوده کوهستان زاگرس مرکزی کرده است.

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد افزود: این طرح با همکاری پروژه زاگرس، اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، اداره حفاظت از محیط زیست و طبیعت دوستان کهگیلویه و بویراحمد اجرا شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: