« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۶۰۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱
نمی دانم چه ضرورتی داشته است که ریاست محترم جمهوری با چشم بستن به روی تمام مخارج و هزینه ها ، برای میلیون ها ایرانی پیام تبریک سال نو  ارسال کند!

 سایت تحلیلی خبری آوای دنا  avayedena.com:

ریزه نیوز نوشت: بعد از اینکه در اولین روز سال نو پیامکی از طرف ریاست جمهوری دریافت کردم شوکه شدم ، شوکه ، یعنی چه نیازی هست ریاست مهترم جمهوری از این طریق این روز را به من و میلوینها ایرانی تبریک بگوید ؟  در حالی که جناب روحانی   بعد از چند دقیقه از تحویل سال رو در و با مردم صحبت کرد و تمام تبریک ها را نثار مردم ایران زمین کرد  .

حال سه نکته قابل بحث است :

1- شاید عده ای از هموطنان بگویند این پیامک ها افتخاری از طریق اپراتور های تلفن همراه برای مردم ارسال می شود ؟

اما چگونه ممکن است اپراتورها یی که با سختی با رقبای خود برای دریافت دو ریال بیشتر در حال رقابت تناتنگ هستند از خیر میلیون ها تومان بگذرند و برای دل ریابست جمهوری دست به این اقدام بزنند و برای امثال من پیام تبریک ارسال کنند .

2-  شاید هم عده ای هم بر این باور هستند گروهی  به صورت خود جوش این پیامک ها ی تبریک را ارسال کرده اند ؟

اما چه دلیلی دارد گروهی پیدا شوند در این دنیا که خیلی ها برای به دست آوردن سرمایه ی بیشتر دست به هر کاری می زنند ، دست به چنین اقدامی بزنند که هیچ سودی نصیبشان نمی کند .

این دلیل هم به هیچ وجه قانع کننده نیست چون حتی اگر فرد یا گروهی دست به چنین کاری بزنند شاید تنها دلیلشان وام دار کردن دولت باشند که این مورد بعید می رسد .

3- عده ای هم شاید بر  این تصور باشند که ریاست جمهوری با این تبریک گفتن می خواهد رابطه ی مهربانانه ی خود با مردم را محکم تر کند ؟

شاید کمی این دلیل قانع کننده باشد اما وقتی خیلی ها گرفتار مشکلات مالی و معیشتی هستند هر گز این دلیل را هم نمی پذیرند ، چون نمی توانند خود را قانع کنند که صرفا جهت تبریک گفتن نوروز ، با یک جمله ی چند کلمه ای هزینه ای میلیاردی شود .

به هر حال نا خداگاه با دیدن این پیامک و یک حساب سر انگشتی خیلی از مسائل روشن می شود  !

وقتی این پیامک را دریافت کردم به  یاد جمله ای افتادم :

جان مولا حرفم را گوش کن شمع بیت المال را خاموش کن !

داستان از انجا اغاز شد که وقتی حرف از گفت و گوی شخصی به میان امد ، علی ، امیر المونین ، حاکم دنیای اسلام ، شمعی که در خزانه داری کوفه روشن بود را خاموش کرد .

چون فضا تاریک شد . پرسید علی چه می کنی ؟ کارم هنوز تمام نشده است ! چرا شمع را خاموش کردی ؟

علی با آرامش همیشگی آرام گفت :

  تا وقتی حرف از مشکلات و گرفتاری مردم بود حق داشتیم از این شمع که با پول خزانه ی دولتی خریداری شده است استفاده کنیم ، اما آلان که حرف از مشکلات و گرفتاری های شخصی به میان آمده است  ما هیچ حقی در استفاده از  نور این شمع نداریم .

حال می پرسم با تمام پول این پیامک ها ، می توان چند شمع نه ، چند خانه و زندگی را آباد کرد ؟

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
سلام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۳
0
0
من سه خط داشتم و روی هر سه خطم این پیام اومد حالا اگر هر ایرانی بطور میانگین 3 خط داشته باشد چند به چند نفر پیام ارسال شد و .....
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: