« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۶۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۶
مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال کشور از نخستین ثبت ولادت و ازدواج در سال 94 در شهرهای کشور گفت

 سایت تحلیلی خبری آوای دنا  avayedena.com:
شهدای ایران: علی‌اکبر محزون درباره نخستین ولادت و ازدواج در سال 1394 که توسط سازمان ثبت‌احوال کشور به ثبت رسیده است، گفت: نخستین ولادت در سال جاری در استان خراسان شمالی شهر بجنورد بوده است و نخستین ازدواج نیز در استان کهگیلویه و بویراحمد شهر یاسوج بوده که در ساعات اولیه روز کاری سال 1394 در پایگاه‌های ثبت‌احوال به ثبت رسیده است.

محزون درباره پیشنهاد روز ملی جمعیت اظهار داشت: هر ساله روز جهانی جمعیت در 11 جولای و 20 تیر ماه برگزار می‌شود. از دهه 1980 در تقویم سازمان ملل آمده، هدف آن هشدار برای رشد جمعیت بوده ولی امروزه در دنیا و به خصوص در کشور که شاهد کاهش باروری در دهه‌های گذشته بوده‌ایم نیازمند آن هستیم که در سیاست‌های جمعیتی بازنگری کنیم و دیگر با توجه به کاهش رشد جمعیت نیاز به عمل کردن شعارهایی برای کاهش جمعیت نیستیم.

مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال کشور  افزود: بنابراین روزی که سیاست‌های کلی جمعیت در 30 اردیبهشت سال گذشته ابلاغ شد سازمان ثبت احوال کشور به شورای فرهنگ عمومی پیشنهاد داده است که این روز را به عنوان روز ملی جمعیت با توجه به سیاست‌های داخلی نام‌گذاری کنند.

 

* فارس

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: