" اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَهِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی هَذِهِ السَّاعَهِ وَ فِی کُلِّ سَاعَهٍ وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناً حَتَّی تُسْکِنَهُ اَرْضَکَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا 

      
سه‌شنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۵ - ۱۷:۱۲   |   Tuesday 10 November 2026
کد خبر: ۶۶۵۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۸

حدود پوشش کارکنان دستگاههاي اجرايي کشوراعلام شد

پوشش کارکنان زن شامل: چادر يا مانتوي غيرچسبان با آستين بلند تا زير زانو و بدون علائم، شلوار پارچه اي، مقنعه بلند به طوري که تمام سر، مواه و نواحي گردن پوشيده شود..

سایت تحلیلی خبری آوای دنا ( avayedena.com)؛
در بخشنامه‌اي که توسط يکي از استانداري ها تشريح و با عنوان دستورالعمل 10 گانه ستاد صيانت از حريم امنيت عمومي و حقوق شهروندان کشور ابلاغ شده، حدود پوشش کارکنان زن و مرد دستگاههاي اجرايي کشور و مراکز خصوصي به شرح زير اعلام شده است:

1- پوشش کارکنان زن شامل: چادر يا مانتوي غيرچسبان با آستين بلند تا زير زانو و بدون علائم، شلوار پارچه اي، مقنعه بلند به طوري که تمام سر، مواه و نواحي گردن پوشيده شود، با رنگ هاي متعارف، عدم استفاده از زينت و زيورآلات غيرمتعارف و عدم استفاده از هرگونه لوازم آرايشي.

2- پوشش کارکنان مرد شامل: رعايت آراستگي و متانت ظاهري، اجتناب از پوشيدن تي شرت، پيراهن تنگ يا آستين کوتاه، شلوار تنگ يا جين و لباس هاي داراي نشانه هاي غربي، عدم استفاده از زيورآلات، کمربندهاي پهن با سگک غيرمتعارف و پيرايش نامناسب موي سر و صورت

در ادامه اين بخشنامه استانداري مذکور، آمده است که اين حدود پوشش جهت اطلاع و اجرا به آگاهي کارکنان دستگاهها و ادارات شهرستانها و مراکز خصوصي رسيده و نسبت به رعايت آن، نظارت لازم صورت بگيرد. با توجه به نوع تنظيم دستورالعمل فوق و تاکيدات مستقيم اين بخشنامه مبني بر تعيين اين حدود پوشش بر اساس ابلاغيه وزارت کشور، به نظر مي رسد اين اقدام وزارت کشور در سکوت خبري انجام شده است و بايد ابلاغيه استانداري فوق را تنها سند از دستور مهم وزارت کشور تلقي کرد.بهار

نظرات بینندگان
captcha