« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۶۶۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۷
اولين يادواره آبروي محله ( سرداررشيد اسلام شهيد جانمحمد كريمي حماسه ساز پد خندق) در روستاي سرآسياب از توابع بخش مركزي شهرستان لنده برگزار شد

سایت تحلیلی خبری آوای دنا  avayedena.com

اولین همایش آبروی محله ' در مقابل منزل سردار شهید جان محمد کریمی با حضور مسول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد ،فرمانده سپاه ناحیه  لنده ،امام جمعه ، و جمعی از مسولین شهرستانی و جمع کثیری از مردم ولایتمدار شهرستان لنده  برگزار شد.

به گزارش آوای دنا  ، حاج محمدی  فرمانده سپاه ناحیه لنده در این آیین گفت: این همایش به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس که برای دفاع از آرمانهای انقلابی و کیان اسلامی از هستی خود گذشتند و همچنین معرفی بیشتر سردار رشید اسلام شهید جانمحمد کریمی برگزار شد.

فرمانده سپاه ناحیه لنده  با بیان اینکه شهدا از شاخصه های اصلی این نظام هستند که در حیات خود بزرگترین حماسه را خلق کردند، افزود: امروز وظیفه ما حفظ فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهداست تا از این طریق نسل امروز جامعه بیمه شوند.

همچنین حجت الاسلام حسینی صدر در سخنانی به اهمیت و جایگاه شهیدان از منظر امیرالمومنین (ع) پرداخت و افزود اگر امروز ایران اسلامی، عزتمند و مقتدر است به برکت خون همین شهداست و همه ما در سفره شهیدان میهمان هستیم وی با بیان اینکه اگر کسی امروز خلاف جهت شهدا حرکت کند، در واقع از آرمان‌های امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی به دور مانده است، گفت: شهدای ما برای تحقق استقلال، آزادی، جمهوریت و اسلامیت از جان خود گذشته‌اند ما نیز اگر می‌خواهیم رهرو واقعی این شهدا باشیم باید در راستای استقرار و تعمیق آرمان‌های مقدس شهدا و امام شهدا و اطاعت از مقام عظمای ولایت  بکوشیم.

                                                                                                    

در ادامه این مراسم مادر شهید جانمحمد کریمی خطاب به مسول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه  فتح استان گفت:به نحو مقتضی سلام ما را به رهبر معظم انقلاب اسلامی برسانید و بگویید که همه امید خانوادهای شهدا بعد از خدا به شماست و شما همچنان در مسیر شهدا و انقلاب ثابت قدم بمانید و بدانید که خدا با شماست وی افزود از رهبر معظم انقلاب انتظار داریم که با مدیریت هوشمندانه و پیامبر گونه خود اجازه ندهند هیچگاه دوران بنی صدر تکرار گردد.

به گزارش اوای دنا، همایش آبروی محله با هدف زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای محله و همچنین تجلیل از خانواده شهدا برگزار شد.

گفتنی است،سردار شهید جانمحمد کریمی  از  فرماندهان شجاع هشت سال دفاع مقدس بود که  در جبهه های جنگ شجاعت و غیرت او زبانزد بوده و بعضی از همرزمانش  نقل می کنند: در عمليات پد خندق و ساير عمليات ها در مكالمات بي سيم هاي عراقي چندين بار نام جانمحمد كريمي به زبان آورده شد كه این نشان از شجاعت و  هوشمندي شهيد و ترس مزدوران عراقي از نام شهيد  بوده است.

شهيد كريمي در عمليات هاي كربلاي 4  زخمي شد و شيميايي شد ، در كربلاي 5  و در  ومقر گردو در كردستان هم زخمی  و نهايتاً در عملياتي كه خود فرماندهي آن را بر عهده داشت در جزيره مجنون در پد خندق  به همراه ساير يارانش به شهادت رسيد.

                                                                                                       سید ناصر حسینی نویسنده کتاب پایی که جا ماند و از همرزمان شهید کریمی روایتی تلخ و جانسوز و از جنس واقعه عاشورا و دشت کربلا بیان می کند وی می نویسد:

....چند دقیقه پیش سرهنگ عراقی سراغ فرماندهان پد خندق را گرفت . بچه ها گفتند شهید شدند. سرهنگ پرسید جنازهایشان کجاست ؟! بچه ها جنازه جان محمد کریمی و ابراهیم نویدی پور را نشان دادند .

سرهنگ دستور داده بود روی جنازه هایشان بنزین بریزند هیچ کس باور نمی کرد با جنازه این دو شهید چنین کنند . به دستور سرهنگ عراقی جنازه این دو شهید را جلوی چشمان ما آتش زدند .....

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
نماز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
0
0
این خبر در سایت شهید نیوز منتشر شد
http://www.ghatreh.com/news/nn26389810/%D9%85%D8%A7%D8%AF%D8%B1-%D8%B4%D9%87%DB%8C%D8%AF-%DA%A9%D8%B1%DB%8C%D9%85%DB%8C-%D8%AE%D8%B7%D8%A7%D8%A8-%D8%B1%D9%87%D8%A8%D8%B1-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8-%D8%A7%D8%AC%D8%A7%D8%B2%D9%87-%D9%86%D8%AF%D9%87%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%86%DB%8C
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: